A Bahreini után a Kínai Nagydíjon is úgy tűnt, hogy a Ferrari tempófölényben van a Mercedesszel szemben, bár rettentő korai lenne még trónfosztásról beszélni. Tény viszont, hogy zsinórban két pole-t szerzett a Ferrari, a Mercedesszel pedig még nem történt olyan a hibrid korszakban, hogy három egymás utáni futamon maradjon győzelem nélkül.

Az Auto, Motor und Sport szerint a Ferrari lépéselőnybe kerülésére az a magyarázat, hogy az olaszok motorja jelenleg erősebb a címvédő erőforrásánál. Az egyenesekben már nincs hátrányban a Ferrari, sőt Sanghajban a legnagyobb végsebesség is a vörösöké volt.

Több oka van azonban annak, hogy fordult a kocka, és ebből csak az egyik, hogy jól sikerültek a Ferrari fejlesztései. Az olaszok annak ellenére találtak néhány lóerőt, hogy az idei szezont négy helyett már három motorral kellene végigcsinálni, azaz jelentősen javítani kellett a megbízhatóságon is.

Az idei motorokat így 5000 helyett körülbelül 8000 kilométeres élettartamra tervezték, a Mercedes pedig inkább az óvatosságra szavazott. A megbízhatóság javítása mellett a címvédőnél többé-kevésbé szinten tartották a teljesítményt, míg a Ferrari mérnökei bátrabbak voltak.

De az átmeneti helycseréhez kellett az is, hogy a Mercedes önként lemondjon az egyik fegyveréről. A 2017-es szezonban sokat nyert a Mercedes azzal, hogy gyakorlatilag a teljes szezont emelt olajfogyasztással csinálhatta végig, a jól időzített motorcserékkel egyértelműen előnybe került a csapat.

2018-ra szigorúbb, 0,6 liter/100 km-es maximális olajfogyasztási limit lépett életbe, és úgy tudni, hogy a Mercedes és a Ferrari is feszegette a határokat az idénynyitón, 0,58 liter volt az olajfogyasztásuk.

Az adatokat látva Bahrein előtt a Mercedes úgy döntött, hogy ezen a területen is inkább óvatos lesz, ezért a csapat visszatért egy 2016-ban használt olajspecifikációhoz. Toto Wolff csapatfőnök ezt azzal magyarázta, hogy aki közel kerül a határokhoz, az a nem feltétlenül precíz mérések miatt könnyen átlépheti azokat, márpedig a Mercedes nem engedhet meg magának szabálytalanságot.

Bokszutcai pletykák szerint a Ferrari nem izgulja túl ezt a kérdést, vagyis valószínű, hogy az olaszok továbbra is a maximális limit körül tartják az olajfogyasztásukat. A Forma-1-ben pontosan ilyen apróságokon (is) múlhat a siker vagy a bukás, de messze még a szezon vége.