Három versenyhétvége alatt öt veszélyes kiengedés történt a Forma-1-es futamokon, ezek egyike lábtöréssel ért véget a Ferrarinál. A veszélyes kiengedések annak ellenére történtek meg, hogy az összes csapat félautomata rendszereket használ a zöld jelzés versenyzőknek való megadására.

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting a következő hetekben mutat be egy potenciális megoldást a csapatok számára. “Bevezethetünk néhány dolgot a hibák valószínűségének csökkentésére” – jelentette ki Whiting. “Van egy fontos tanulság.”

A csapatok által használt félautomata rendszereknek része, hogy a pisztolyok is tartalmaznak szenzorokat, illetve ezeken elhelyezett gombokkal lehet jelezni, hogy a kerékcsere véget ért.

A Ferrarinál az okozta a problémát Bahreinben, hogy a csapat még a pisztolyok felől érkező zöld jelzést is automatizálta: amint a szenzor kioldást, illetve rögzítést érzékel a pisztoly felől, úgy értelmezi, hogy a kerékcsere véget ért.

A jelet elöl és hátul is egy kezelőnek továbbítják. A hátsó “ellenőr” valószínűleg a másik oldalon lévő kereket figyelte, így a konkrét esetben nem látta, hogy a jelzés téves. Hatalmában állt volna felülbírálni, de információ hiányában nem tette, ahogy az elöl álló kezelő sem, ez okozta a túl korai zöldet.

A valószínű megoldás, hogy a pisztolyokon két szenzor használatát írják elő. Az egyik ellenőrzi, hogy a megfelelő nyomatékkal húzták-e meg az anyát, a másik pedig azt figyeli, hogy tényleg megtörtént-e a csere.

Az operátorok csak a dupla jelzés birtokában nyomhatják meg a kerékcsere végét jelző gombot. A Renault technikai igazgatója, Bob Bell Kínában egyébként azt javasolta, hogy ezt az automata rendszert is egységesíthetnék 2021-től. Whiting szerint erre nincs szükség, de az operátorok részéről egészen biztosan nagyobb figyelemre van szükség.

Forrás: Motorsport.com