Nemcsak a gyári Ferrarinál, hanem az ügyfélcsapatoknál, azaz a Saubernél és a Haasnál is volt példa füstölésre a beindítás utáni pillanatokban. A pályán már nem füstöltek az autók, így az FIA sem csinál ügyet a dologból.

A szövetség szerint a füstölés az idén életbe lépett szigorúbb szabályozás következménye, amely tiltja az olaj elégetését teljesítményfokozás céljából.

A csapatok már nem vezethetnek vissza semmilyen távozó folyadékot a motorba, ezeknek az autó hátuljánál kell távozniuk, a Ferrarinál pedig pontosan ez történik.

Tavaly az akkor még Renault-motoros Toro Rossónál volt megfigyelhető hasonló jelenség. Charlie Whiting versenyigazgató szerint mivel a pályán nem füstölnek az autók, nincs ok további vizsgálatokra.

“Azt gyanítjuk, hogy ez csupán olaj, ami a turbóba kerül. A pályán nem ismétlődik a jelenség” – mondta Whiting.