A jelenlegi aerodinamikai szabályok egyik velejárója, hogy egyre bonyolultabbá válnak az oldaldobozok, illetve a hátsó szárnyak véglapjai. A csapatok rá vannak kényszerítve a folyamatos fejlesztésekre, az elemek jellege miatt ráadásul a szponzorok logóinak elhelyezése sem könnyű.

A csapatok között látszik némi konszenzus azzal kapcsolatban, hogy a helyzettel kezdeni kellene valamit, az FIA és a Liberty Media is beszállhat az egyeztetésekbe.

A tervek szerint a hátsó szárnyakon egyre gyakoribbá váló, aerodinamikai célú nyílások használatát betiltanák. Az oldalsó légterelő elemeket (bargeboards) is egyszerűsítenék, illetve csökkentenék a méretüket.

A változtatásoktól egyfelől azt remélik a csapatok, hogy csökkennek a fejlesztési költségek, illetve valóban komoly cél a szponzoroknak való megfelelés is. Mindezek mellett további ötleteket is vizsgálnak.

Az Auto, Motor und Sport szerint a stratégiai munkacsoport áprilisi ülésén szavaznak a csapatok arról, hogy pontosan milyen stratégia mentén induljanak el.

Ha addig meg nem fúrja valaki az egészet.