A teljesítménynövelő olajégetés témája a tavalyi szezonban lett központi téma, sokak szerint erősen meghatározta a Ferrari és a Mercedes közötti csata végkimenetelét is. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már tavaly csökkentette a száz kilométerenként elégethető olaj mennyiségét, ez az idén tovább esik, 0,6 liter lesz a limit.

A csapatok nem variálhatnak az olajok összetételével, sőt betiltották az aktív kontrollszelepek használatát is a motorokban. Noha ezek az intézkedések valószínűleg elegendőek ahhoz, hogy a versenyeken ne égessenek olajat a csapatok, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint az úgynevezett kvalifikációs motormódokban, az időmérőkön továbbra is lehet majd trükközni.

Horner aggodalma nem véletlen, hiszen a Red Bull motorpartnere, a Renault éppen az időmérőkön van a legnagyobb hátrányban, a franciáknak nincs a riválisokéhoz hasonló(an hatékony) motormódjuk.

“Szeretnénk, ha a szabályokat tovább szigorítanák, mert az időmérőkön továbbra is lehet trükközni” – mondta Horner. “A versenyek rendben lesznek, de az időmérőkön bőven lesz még lehetőség okos megoldásokra, be kéne csukni ezeket a kiskapukat is.”

A Renault F1 ügyvezetője, Cyril Abiteboul kíváncsian várja, hogy az új szabályok között mit tudnak kihozni az időmérőből a riválisok. “Meglátjuk, mennyi maradt a kvalifikációs módokban az idei korlátozások után” – mondta Abiteboul. “Lesz extra motorprogramunk az időmérőkre, de egyelőre nem akarok többet mondani erről.”

Forrás: Motorsport.com