A Haas és a Williams után, a mezőnyből harmadikként a Red Bull Racing is bemutatta 2018-as Forma-1-es modelljét, az RB14-est, teljes nevén a TAG Heuer Aston Martin Red Bull Racing TAG Heuer-Red Bull RB14-est.

A csapat 2017-ben lassan kezdte az évet, a szélcsatornás fejlesztésekkel tévútra jutottak, de a Spanyol Nagydíjtól magukra találtak, és később inkább már csak a Renault-motor hibái nehezítették a dolgukat. Három futamgyőzelmet, 10 egyéb dobogós helyezést szereztek.

Az előző évekkel ellentétben idénre korán lezárták a fejlesztést, hogy a teszteken már csak az autó csiszolgatására koncentráljanak, emellett a Renault-tól is nagyobb megbízhatóságra számítanak, összességében az a cél, hogy a szezonnyitótól versenyben legyenek a világbajnoki címért.

Az autót idén is Daniel Ricciardo és Max Verstappen vezeti. A holland ifjoncot tavaly ősszel egészen 2020-ig lekötötték, ám az ausztrál Red Bull-os szerződése idén lejár, a hosszabbítás – vagy a távozás – azon is múlik majd, mennyire lesz versenyképes az autó.

Bár üdítő a változás, az autó rejtőszínes festése csak ideiglenes, a tesztekre szól, a végső, valószínűleg hagyományosabb Red Bull-mintát a szezonnyitóra kapja majd meg az RB14-es. A modell egyébként már ma pályára lép Silverstone-ban, filmezés keretében megejtik az ún. shakedownt, az első bejáratós menetet.

Forrás: Fotó: Red Bull