A Red Bull Racing ma leplezte le 2018-as Forma-1-es modelljét, az RB14-est, amelytől a csapat azt várja, hogy eséllyel küzdenek majd a világbajnoki címekért. A kasztni várhatóan jó lesz, Adrian Newey kezei közül mindig jó autók kerülnek ki, és idénre talán a motorszállító Renault is szintet lép a teljesítmény és a megbízhatóság terén.

A fentiekkel együtt az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmu Marko elég visszafogott a szezonkezdet előtt:

“Szerintem nem vagyunk abban a helyzetben, hogy rögtön a világbajnoki címért harcoljunk. A Renault-motor elvileg erősebb és megbízhatóbb lesz 2018-ra, a kasztnink pedig rögtön az elejétől jó lesz, de a Mercedes is új motort gyárt, kérdés, hogy nem lesz-e még nagyobb az előnyük. De a motorunk az ígéreteknek megfelelően működik, akkor sokkal közelebb lehetünk a Mercedeshez” – mondta a német Auto Motor und Sportnak.

“A múltban mindig az idény második felében voltunk erősebbek. Az elemzések alapján mindig a legutolsó pillanatig fejlesztettük az új autót, de igazából nem sokat ér kéthetente pár századért küzdeni, fontosabb, hogy felkészülten fussunk neki az idénynek” – utalt arra, hogy 2018-ra más hozzáállással készültek, előbb lezárták a munkát.

Látható, hogy Marko továbbra sem bízik a Renault-ban, és mivel a Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso az idei évtől már a Honda motorjait használja, nem zárja ki, hogy a nagycsapat is velük álljon össze 2019-től:

“Eddig pozitív meglepetés a Honda, beleértve a lelkesedésüket, az elszántságukat is. Szerintem tanultak a korábbi, tagadhatatlan hibáikból. A tesztpados tesztek alapján a motor eddig megbízhatónak tűnik, szerintem lehetséges lesz a Renault szintjére jutni a szezon közepére.”

“Az új szabályok alapján nyárra be kell jelenteni, milyen motort használunk a következő évben. Mindent alaposan kielemzünk, aztán meghozzuk a döntést.”

Forrás: Fotó: Red Bull