A McLaren három év küszködés után tavaly év végén búcsút intett a Hondának, a japán gyártó a Toro Rossóhoz távozott, míg a wokingiak az idei évtől a Renault erőforrásaival folytatják.

A csapat versenyfőnöke, Eric Boullier egyelőre csakis jókat mond az új partnerségről:

“A Honda- és a Renault-motor konstrukciója eltérő, így át kellett terveznünk az autó hátulját, de már behoztuk ezt” – mondta a L’Equipe-nek a francia szakember.

“Ragaszkodtam hozzá, hogy ott legyek az első műszaki egyeztetésen a Renault-val, hogy segíthessek a kollégáimnak, ha esetleg nem értenek valamit. De úgy vélem, mindkét fél elégedett” – állította a kommunikációról.

Boullier semmit sem akar elkiabálni, de az adatok alapján egyértelműen előrelépésre számít.

“Még idő kell az alkalmazkodáshoz, szóval korai lenne (a lehetséges eredményekről beszélni). Rajtunk kívül is vannak csapatok, azt pedig nem tudhatjuk, ők hogy haladtak télen. De a Renault-adatok szimulátorba táplálása alapján azt láttuk, hogy pusztán a motor cseréje jelentősen csökkentette a köridőt. Egy másodperccel.”