A Forma-1-ben költségcsökkentési okokból folyamatosan egyre szűkebbre szabták az egy idényben egy-egy pilóta által szabadon, büntetés nélkül felhasználható erőforrások számát.

Hiába lesz jövőre rekordhosszú, 21 fordulós a bajnokság, 2018-ban már csak három-három erőforrással kell végigvinni az évet, sőt egyes részelemekből – központi vezérlőelektronika, akkumulátor – csak kettő-kettő áll majd rendelkezésre büntetés nélkül.

Egyes csapatok szerették volna visszavonatni az újabb szigorítást, ám mivel ehhez teljes egyetértés kellett volna, az pedig hiányzott, mindenki húzós évre készülhet. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint “agyament” szabályokról van szó, a büntetések megmérgezhetik a szezont:

“Szép számmal lesznek hátrasorolások 2018-ban, az pedig nagyon nem lenne jó, ha a bajnokságot is a büntetések döntenék el. Három motor 21 futamra, ez már agyament, tényleg.”

“Bármit is állítson Toto (Wolff, Mercedes-csapatfőnök), a tavalyi év során még a csapatelnöke (Niki Lauda) is a négy motor mellett érvelt, mert ez így hamis spórolás. A (plusz) motorokat így is körbeszállítgatjuk majd a világon, mindenképp ott lesznek, erre több futamra kevesebb erőforrást lehet használni, ez kamu spórolás, és szörnyű lenne, ha motorbüntetések döntenék el a bajnokságot” – magyarázta Horner.

“A tesztpadokon így is szétpörgetjük majd a motorokat, az igazság az, hogy pénzt nem fogunk spórolni ezen. A mostanában látható mértékű hátrasorolásokat pedig szerintem mindenki utálja. Mindenki a pályán szeretné látni a srácokat. Persze, azért nem kell a lovak közé dobni a gyeplőt, de szerintem egy 21 futamos szezonra öt erőforrás lenne az észszerű, logikus mennyiség.”