A koncepció lényege, hogy a versenyhelyszíneken egy nagy, központi sátorban árusítják az összes csapat szuvenírjeit ahelyett, hogy ezeket innen-onnan kellene összevadászni.

A NASCAR-ban 2015-ben vezették be ezt a modellt, tízéves szerződést is kötöttek egy merchandise-specialista céggel (Fanatics), de a kísérlet nagy kudarcnak bizonyult. Tavaly már a korábban jól bevált módon, a hagyományos utánfutókból árusították a rajongói termékeket.

Az F1 ugyanakkor ragaszkodik a központi értékesítéshez, komoly bevételt remélnek az eladásokból. Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója szerint a kis lokális üzletek nem passzolnak az F1-hez, a NASCAR-ban felsült cég koncepciója itt jól működhet.

“Úgy gondoljuk, hogy a rajongók ilyen vásárlási élményre vágynak” – mondta Bratches. “Sok kutatást végeztünk, minden helyszín támogatja ezt a modellt.”