Ez az érték kilenccel több büntetést jelent, mint amennyit a 2016-os szezonban osztottak ki, a számok azonban becsapósak. A szankciók nagy részét ugyanis a csapatok számára kiosztott motor- és egyéb technikai jellegű büntetések tették ki.

Ha azt nézzük, mi történt a versenyzők számára kiosztott büntetésekkel, már kedvezőbb a kép: folytatódott a 2014 óta tartó csökkenés.

Abban az idényben átlagosan majdnem három volt a versenyzőknek futamonként kiosztott büntetések száma, ez tavalyra megfeleződött. Míg 2016-ban 2,25 fölött volt a futamonkénti büntetések száma, ez tavaly másfél környékére esett.

A statisztikát készítő F1Fanatic szerint a kedvező trend nem feltétlenül jelenti azt, hogy a felügyelők elnézőbbek lettek. Elképzelhető például, hogy a versenyzők lettek szabálykövetőbbek, ezért kevesebb alkalommal kellett rendre utasítani őket.