Tavaly novemberben vázolták fel a Forma-1-es motorok következő generációjának terveit, a gyártók azonban nem lelkesedtek túlságosan az elképzelésekért. Maradna az 1,6 literes, V6-os hibrid alap, a hőenergia-visszanyerőt, azaz az MGU-H-t kivennék a rendszerből, a helyére KERS-szerű rendszer kerülne.

Különösen a Ferrarinak és a Mercedesnek nem tetszik az új formula, de a Renault is inkább kivárásra játszik. Cyril Abiteboul szerint az elmúlt hetekben nem történt előrelépés motorfronton.

“Nincs semmi újdonság. A tárgyalások folytatódnak, a vélemények továbbra is különböznek” – fogalmazott Abiteboul.

“Javítanunk kell a jelenlegi formulán, amelynek van néhány hiányossága. Nagyobb zajra és több teljesítményre van szükség.”

“Talán nem kellene korlátozni a benne rejlő potenciált fogyasztással és motorbüntetésekkel. Meg kellene tartani a jelenlegi motort alapként, nincs szükség 2021-es forradalomra. Senki nem akarja ezt.”