A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2018-ra több ponton is szigorított a Forma-1-es versenyengedélyek, az ún. szuperlicencek kiadásán, ami elsősorban a pénteki tesztpilóták dolgát nehezíti meg.

Eddig ahhoz, hogy valaki megkapja a csak a szabadedzéseken való vezetésre jogosító engedélyt, elég volt az FIA által megfelelőnek ítélt alsóbb kategóriás tapasztaltok mellé 300 km-t lehúznia egy “reprezentatív” Forma-1-es autóval, valamint egy rövid vizsgát teljesítenie a sportszabályzatra vonatkozó kérdésekből.

A jövő évtől viszont a fentiek mellett már minimum hat Forma-2-es futamot vagy a teljes szuperlicenc feltételének számító 40 pontból legalább 25-öt a tarsolyában kell tudnia a pilótának ahhoz, hogy szabadedzéses engedélyért folyamodhasson.

A 2018-as feltételek mellett az idén pályára lépett tesztpilóták közül a Force Indiá-s Alfonso Celis Jr. nem felelt volna meg.