2017-ben az aerodinamikai szabályok átírásával a Forma-1-es autók dögösebb külsőt és jóval nagyobb (kanyar)tempót kaptak, ám a járgányok egymáshoz viszonyított teljesítménye nem igazán változott, így a tehetség továbbra is másodlagos.

“Az elmúlt négy évből háromszor Lewis (Hamilton) nyert, de ha egy középcsapatnál vezetne, biztosan nem ő vitt volna hármat a legutóbbi négy bajnokságból” – mondta a Red Bull-os Daniel Ricciardo.

“Az autó fontos elem, de jó pilótának is kell lenni ahhoz, hogy nyerő autóba ülhess. Mindkettőre szükség van. Egyelőre továbbra is az autón van a hangsúly, olyan 75-25 százalék az autó és a versenyző aránya. Ha sikerülne egyenlőbbé tenni ezt, nagyobb súlyt adni a pilótának és kevesebbet az autónak, az jobb lenne. Fifty-fifty reálisabb lenne, remélhetőleg így is lesz a közeljövőben” – utalt arra, hogy a Forma-1 fejesei a versenyzők meglátásait is figyelembe véve a háttérben már dolgoznak a 2021-es, szorosabb versenyt lehetővé tevő új szabályokon.

“Lewis és az utolsó pilóta között egy körön 3 másodperc a különbség, pedig ebből a pilóta legfeljebb egy másodperc. Sokkal közelebb vagyunk egymáshoz, ezért jó lenne, ha sikerülne egy másodpercen belülre hozni az autókat, úgy igazán élvezetes lenne a verseny!” – fejtegette az ausztrál.