A 2017-ben sorozatban negyedik konstruktőri bajnoki címét megszerző Mercedes-csapat 2018-ra 4,6 millió dolláros (1,25 milliárd Ft) nevezési díjat volt kénytelen befizetni.

A Forma-1-es nevezési díjak 2013-as reformja óta a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) november 30-ig befizetendő összeg két részből áll össze, minden alakulat számára ott van az 516 ezer dolláros alapdíj, amelyhez még az előző idényben gyűjtött pontok alapján kiszámolt pénz adódik – a konstruktőri bajnok 6194, a többiek 5161 dollárt fizetnek minden egyes pont után.

Bár elsőre mellbevágó az összeg, a Mercedes idén kevesebbet fizet, mint tavaly, amiért a versenyképes Ferrarinak és Red Bullnak lehetnek hálásak: míg az előző három évben a csak Nico Rosberg és Lewis Hamlton között zajló bajnoki csaták során mindig több mint 700 pontot szerzett a csapat – tavaly 765-öt –, addig ebben az évben “csak” 668 ponttal hozták a címet.

A Ferrari formajavulása ugyanakkor félmilliós díjemelkedést jelentett a maranellóiaknak, míg a Red Bull annak ellenére, hogy a 2016-os egy helyett idén három futamot is nyert, a kiesések, műszaki hibák miatt összességében 100 ponttal kevesebbet szedett össze, ami viszont jó félmilliós csökkenést jelent a nevezési díjban.

Az FIA összesen 16 276 544 dollárt, azaz 4,36 milliárd forintot szedett be a 2018-as nevezési díjakból.

A 2017-es és a 2018-as nevezési díjak

Mercedes: $4,653,720 / $5,254,538
Ferrari: $3,210,170 / $2,570,206
Red Bull: $2,415,376 / $2,931,476
Force India: $1,481,235 / $1,408,981
Williams: $944,491 / $1,228,346
Renault: $810,305 / $557,416
Toro Rosso: $789,661 / $841,271
Haas: $758,695 / $665,797
McLaren: $670,958 / $905,324
Sauber: $541,933 / $526,450
Összesen: $16,276,544 / $16,889,805*

*Nem tartalmazza a Manor nevezési díját, amelyet az alakulat összeomlása miatt az FIA nemrég visszafizetett