A 2017-es aerodinamikai szabályváltozások keretében, úgymond mellékhatásként, az autókon újra megjelentek az ún. cápauszonyok a Forma-1-es autókon. A csapatok a szezon kezdetén egyetértettek abban, hogy esztétikusabbak lennének a járgányok nélkülük, így ezt az idény alatt szabályba is foglalták, 2018-ra betiltottá őket.

Az alakulatok egy része aztán mégis “megszerette” a cápauszonyokat, a rajtszámok és a pilóták névkódjainak megjelenítésére vonatkozó előírások mellett már vonzó lett a nagyobb reklámfelület, így őszre kitalálták, hogy mégis maradjanak az uszonyok jövőre is.

A McLaren ugyanakkor beleállt a kérdésbe, úgy gondolták, hogy az aerodinamikai elem takarja a hátsó szárnyat, ezért ők legfeljebb egy kisebb uszonyba mentek volna bele, viszont a többiek nem fogadták el a kompromisszumot, így kifutottak az időből, a műszaki szabályalkotó bizottság a héten véglegesítette a 2018-as betiltást.

“Nem értem, a többiek miért dolgoztak a szabályokkal ellentétben. Hónapokkal ezelőtt megszavaztuk, hogy jövőre nem lesz cápauszony, pontosabban csak egy mini változat lesz. Ez van a jövő évi szabályokban. Egyesek azt hitték, megint változik majd a szabály, meg akarták tartani az uszonyt. Mi csak emlékeztettünk mindenkit, hogy mit is szavaztunk meg hat hónappal ezelőtt. Erre azzal jöttek, hogy de hát ők már a szélcsatornában is úgy dolgoztak. Semmi gond, de a szabályokat ők is ismerik, nincs miről vitatkozni” – magyarázta a McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier.

 

A cápauszonyt a szezon elején kárhoztató Red Bull-főnök, Christian Horner most a megtartásért lobbizik:

“A gond ott van, hogy körülbelül egy hónappal ezelőtt volt egy megbeszélésünk, ahol megegyeztünk, hogy marad az uszony és oda tesszük majd a rajtszámokat. Szokás szerint a megbeszélés után változott az álláspont. Zak (Brown, McLaren-vezér) kitalálta, hogy nem látszik a hátsó szárny, és mivel úgy tűnik, hogy sikerült nagy szponzort szereznie a jövő évre, szeretne a lehető legnagyobb felületet adni, ezért előálltak egy másik változattal. A bibi az, hogy az aerodinamikusok szerint az viszont elszúrná a hátsó szárny áramlását, szóval abból nem kérünk.”

“Szóval nem tudom, hogy akkor mi is lesz. A jelen állás szerint akkor az, amit a szabály ír: nincs uszony. Akkor viszont ki kell találni, hova tesszük a rajtszámokat. Lehet, hogy beszélünk újra, meglátjuk, talán sikerül meggyőzni Zaket a hétvégén, hogy visszahozzuk a cápauszonyt.”