Hamiltonnak az időmérőn elkövetett hibája után a bokszból kellett rajtolnia Interlagosban, teljesen újjáépített és vadiúj, végig csúcsteljesítményre tekert motorral vadászhatta le ellenfeleit. Hamilton végül negyedik lett, de ez a körülményeket is figyelembe véve az abszolút minimum volt a minden ellenkező híresztelés dacára a még mindig a mezőny legjobb autójának tűnő Mercedesszel.

Hamilton maga sem jött lázba a kikerülésektől. “Őszintén szólva egyik sem volt különösebben emlékezetes számomra” – mondta Hamilton.

“Nem vagyok a DRS nagy rajongója. A DRS lehetővé teszi ugyan az előzéseket, de olyan, mintha sebtapasszal próbálták volna gyógyítani az F1 alapvető problémáját: hogy nem lehet követni az elöl haladó autót.”

“Csak nyitottam a szárnyat, és elhúztam, ami azért nem olyan, mint a gokartban, ahol közel kell lenni, és pontosan kivitelezni a manővereket.”

“Ez is csak azt mutatja, hogy van egy alapvető gyengéje ezeknek az autóknak, ezen a területen sok mindent tehetünk még a jövőben.”