Hiába a sok ellenérv, jövőre bevezetik, hogy a jelenlegi négy helyett már csak három motort lehet büntetlenül felhasználni az egész Forma-1-es idényben. Pedig éppen Lewis Hamilton brazíliai felzárkózása mutatta meg, hogy mekkora különbség van egy csúcsra járatott motor és a többi teljesítménye között.

Mivel Hamilton összetörte a kocsiját az időmérő legelején, és ezzel egyébként is az utolsó helyre került, a Mercedes mindent kicserélt az autójában, amit csak lehetett. Maga Toto Wolff csapatfőnök ismerte el, hogy mivel a frissen beszerelt motornak a brazíliaival együtt összesen két hétvégét kell csak kibírnia, maximumra tekerték a teljesítményt, míg a többieknek be kellett osztaniuk, amijük van.

Önmagában ez magyarázat arra, hogy Hamilton hogyan tudta a biztonsági autó távozása utáni, nagyjából 15 másodperces hátrányát néhányra faragni a futamgyőztes Sebastian Vettellel szemben. Ha viszont három motort kell egy egész évre beosztani, ilyen sprintekről nem is álmodhat senki.

“Nem tetszik a három motorról szóló ötlet. Ez szívás. A sprintek azok, amik igazán hiányoznak az F1-ből” – mondta Hamilton az elképzelésről, amelyet költségcsökkentési okokból vezetnek be.

A glóriától is csak nehezebbek lesznek az autók. “Olyanok lesznek a kocsik, mint a buszok. Annyira nehezek lesznek, mint egy NASCAR-gép, megnőnek a féktávok, ezzel a fékek terhelése is nő. Versenyzőként olyan autókat szeretnénk, amelyekkel minden egyes körben támadhatunk.”