Az FIA 2021-ben új motorformulát vezetne be a Forma-1-ben, az elképzeléseket már ismertették a gyártókkal és csapatokkal. Nem dobják ki a teljes rendszert, marad az 1,6 literes V6-os mag, turbóból is egy marad, amelyre pontos méret- és súlyhatárok vonatkoznak majd. A hangélmény javításáról a megengedett maximális fordulatszám 3000-es emelésével gondoskodnak.

Ejtik az igen problémás hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H), marad viszont a másik hibrid komponens, a mozgásienergia-visszanyerő (MGU-K), amelynek teljesítményét megemelik, vezetés közbeni alkalmazása pedig sokkal inkább a versenyzők kezébe kerül majd, hasonlóan a 2009-ben használt elődhöz, a KERS-hez, és arra is lehetőséget nyújt majd, hogy a pilóták akár több körön keresztül is gyűjtsék az energiát a felhasználás előtt.

A csapatok nem voltak egyértelműen elragadtatva a tervektől (a Hondán kívül mindenki kritikusan nyilatkozott), két külsős motorgyártó, az Ilmor és a Cosworth ellenben jónak tartja az irányt.

A Cosworth ügyvezetője, Bruce Wood szerint az új szabályok megnyithatják az utat új belépők előtt, a költségek is csökkenhetnek. Az Ilmor ügyvezetője, Steve Miller azt emelte ki, hogy az új szabályok nem csupán a gyártók, hanem a rajongók számára is jó hírt jelentenek.