A Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media és az FIA kedden közzétette tervezetét az F1-ben 2021-től használandó motorokról. A gyártók alapvetően inkább elutasítóan fogadták az új, de radikális változást nem hozó csomagot, a csapatok közül a Red Bull örült, míg a Williams technikai főnöke, Paddy Lowe egy friss interjúban azt mondta, a motorok körüli vita inkább úri huncutság, a középcsapatoknak nem ez a fő.

“Szerintem ha jól megnézzük az F1-et, annak ellenére, hogy nagy téma a motor, valójában nem az a fő probléma. Ez csak a három nagycsapatnál számít, hiszen ők az első helyekért küzdenek. De a legnagyobb probléma jelenleg a többi csapat hatalmas lemaradása. Nézzük csak meg az austini versenyt, hogy mekkora különbség volt az első hat, vagyis az első öt és a többiek között! Két külön verseny folyik, és ez nem a motorok miatt van” – magyarázta a Motorsport.comnak.

A szakember arra is figyelmeztetett, hogy felesleges az újabb szabályváltozásoktól várni az erőviszonyok kiegyenlítődését.

“A szabályváltozások mindig lehetőséget teremtenek, ami viszont széttartást hoz, mindegy is, hogy a motorokon vagy az aerodinamikán változtatunk. Valójában épp a szabálystabilitás hoz kiegyenlítődést, az, ha nem nyúlunk a dolgokhoz. Ezt is láthatjuk ma a motorokkal, sokkal közelebb vannak egymáshoz, mint három évvel ezelőtt. Szóval szerintem nagyon óvatosnak kell lenni a szabályváltoztatásokkal.”

“Kivéve persze, ha radikális lépéssel egységesítünk mindent, mert az természetesen tényleg egyenlőséghez vezet. De ekkor meg jön a kérdés, hogyan is egységesítsünk. Nehéz kérdés ez.”