Mióta Max Verstappen kanyarátvágásért öt másodperces időbüntetést kapott az Amerikai Nagydíjon, és emiatt az utolsó pillanatban rángatták ki a dobogósok szobájából, áll a bál a büntetések körül.

Legutóbb Ross Brawn, az F1 sportigazgatója szólalt meg, aki szerint bár technikailag korrekt volt a büntetés, érdemes lenne átgondolni a rendszert.

“Kemény, de technikailag korrekt büntetés volt” – mondta Brawn. “Sovány vigasz, de szerintem teljesen megérdemelten választották a nap pilótájának, Max ismét bizonyította, hogy mekkora tehetség.”

“Amint lenyugodnak a kedélyek, jó lenne átbeszélni ezeket az eseteket az FIA és a csapatok illetékeseivel közösen. Minden sportban egyre nagyobb szerepe van a technológiának, a cél, hogy a döntések minél pontosabbak legyenek.”

“A Forma-1-ben jelenleg is kivételes videótechnológiával dolgozunk, de meg kell néznünk, tudjuk-e még jobban használni.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke már most állást foglalt, szerinte a belemenős versenymanővereket nem kellene ilyen keményen büntetni. “Az a véleményem, hogy hagynunk kellene versenyezni a srácokat, de ha valaki úgy használja a pályát, hogy előnyt szerez vele, az kapja meg a büntetését” – így Wolff.

“Ha viszont csak kemény versenyzésről van szó, amelynek célja egy sikeres előzés, nem szabadna túl gyorsan büntetnünk.”

Kapcsolódó címkék: F1 Forma-1