A 2017-es nagy aerodinamikai szabályváltozás-csomag életbe lépésével a Forma-1-ben feltűntek a korábban 2008 és 2010 között látott cápauszonyok, azonban mind az F1 szereplői, mind a szurkolói visszajelzések alapján esztétikai okokból már áprilisban a T-szárnyak és az uszonyok 2018-as betiltásáról döntött a Stratégiai Munkacsoport.
Úgy tűnik, most hátraarc következhet, egy, a héten lezajlott egyeztetés után a csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) mérlegelik a vonatkozó előírások visszavonását.
Az ok egyszerű: az esztétikánál is fontosabb szempont a pénz, márpedig a rajtszámok minimális méretére vonatkozó, idén bevezetett előírások miatt jelentős reklámfelületet veszítenek, ha a cápauszony eltűnik, és a számoknak új helyet kell találni a borításon.
“Vizsgálják, hogyan lehet átfogalmazni a szabályokat úgy, hogy megmaradjanak a cápauszonyok, ugyanis láss csodát, a csapatok rájöttek, hogy csökkenne a reklámfelület. A Stratégiai Munkacsoport következő ülésén téma lesz a dolog, mindenki arra számít, hogy a cápauszonyok megmaradnak jövőre” – magyarázta a Force India technikai főnöke, Andy Green.
A motorborításon idén megjelent T-szárnyakat illetően marad a 2018-as betiltás, emellett az FIA a hátsó szárny alatt elhelyezkedő kis segédszárny, az ún. monkey seat betiltását is mérlegeli, ugyanis a kis aerodinamikai eszköz egyre nagyobb lett az elmúlt években, felmerült, hogy a csapatok immár a kipufogógázok trükkös elvezetésére is használják, hasonlóan a néhány évvel ezelőtti befújt diffúzorokhoz.

“Azt hiszem, az FIA-nál aggódnak amiatt, hogy a csapatok bizonyos motorüzemmódokkal igyekeznek hasznot hajtani a monkey seatből. Szeretnék elérni, hogy ez az út zárva legyen, és mindenki egyet is ért. Minden csapat egyetértett, hogy nem szeretnénk megint elindulni abba az irányba, hogy az FIA folyamatosan ellenőrizni kényszerüljön a motormódokat – inkább szabaduljunk meg tőle, ami az FIA-t is megnyugtatta”