Több alkatrész cseréje miatt a Red Bull pilótái komoly rajtbüntetéseket kaptak Monzában, Max Verstappen a 13., míg Daniel Ricciardo a 16. helyről indult. A csapat most rágja a kefét, mert az ausztrál pilóta így is negyedikként zárt, vagyis büntetés nélkül jó eséllyel dobogón zárt volna.

“Komolyan át kell gondolnunk, hogy van-e jobb módszer a büntetésekre” – fogalmazott Horner. “Ráadásul ez csak rosszabb lesz a szezon vége felé közeledve, nagy kár lenne, ha rajtbüntetések döntenék el a bajnokságot.”

“Ami igazán aggaszt, hogy jövőre 20 helyett 21 futamunk lesz, mégis háromra csökken a felhasználható motorok száma. Szerintem ezt elsőként kellene tárgyalnunk a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén.”

“Egy korábbi ülésen már felvetettem a témát, de nem kaptam támogatást.” Monzában Jean Todt FIA-elnök is egyetértett azokkal, akik szerint felülvizsgálatra szorul a rendszer.

A Force India ügyvezetője, Otmar Szafnauer szerint viszont nincs nagy baj a rendszerrel, szerinte a hátrasorolásos büntetések segítenek alacsonyan tartani a költségeket, és ezeknek hála legalább néha felborul a megszokott rend az erőviszonyokban.

“Ha korlátlan mennyiségű pénzünk lenne, egyetértenék a változtatási szándékkal” – mondta Szafnauer. “De észben kell tartanunk, hogy okkal, a költségek csökkentése érdekében vezettük be ezeket a büntetéseket. Persze, ha van jobb megoldás, én benne vagyok.”