Az már jó ideje világos, hogy a Mercedes és a Ferrari nem adna motort a McLarennek, és most már az is világos, hogy a Renault-ra sem számíthat a wokingi csapat. A francia gyártó Forma-1-es főnöke, Cyril Abiteboul elég egyértelmű volt pénteken Spában:

“Az a helyzet, hogy több évre szóló szerződésünk van a Red Bull Racinggel és a Toro Rossóval. Megerősíthetem, hogy tárgyaltunk a McLarennel, de a szabályok korlátokat állítanak a háromnál több csapatnak való motorszállítás elé. És feltehető, hogy háromnál több csapat esetén romlana az általunk nyújtott szolgáltatás minősége is.”

“Voltak tárgyalásaink, de az az igazság, hogy már van szerződésünk, és nagyra tartjuk a Red Bull-lal való kapcsolatunkat. Régi kapcsolat, amit szeretnénk végigvinni, egészen 2020-ig” – magyarázta.

A McLaren csakis úgy kaphatott volna motort a Renault-tól, ha a Toro Rosso Hondára vált, de az ő tárgyalásaik – állítólag – megszakadtak, mert nem tudtak megegyezni a pénzügyekről, így a wokingiak minden bizonnyal maradnak a japánokkal 2018-ban is.

Nagy kérdés, hogy sikerül-e a Hondának versenyképes motorral előállnia a jövő évben, még nagyobb, hogy Alonso megvárja-e a választ a csapatnál vagy továbbáll.

 

A spái paddockban a hétvégén felröppent, hogy nem, ugyanis a Williamshez tart. A spanyol ott a tavaly év végén már visszavonult, a “nyugdíjból” visszahívott Felipe Massa helyére kerülhetne, hogy tapasztalatával, tudásával segítse az újonc Lance Strollt és persze az egész csapatot abban, hogy közelebb kerüljenek az élmezőnyhöz. Pénz lenne rá, hiszen Strollék több tízmilliót visznek a Williamshez.

Alonso eddigi átigazolásai alapján persze nagy a kockázat, hogy a spanyol távozása esetén Honda épp jövőre lesz nagyon versenyképes, ezért meg kell gondolnia a dolgot, de ha megy, a McLarennek pótlást kell találnia.

A csapatnak versenyzői szerződése van Jenson Buttonnal 2018-ra, és bár a 2009-es világbajnok az idei monacói beugrás után azt mondta, azt a futamot tekinti élete utolsó Forma-1-es versenyének, csütörtökön arról beszélt, hogy jövőre teljes versenyprogramot visz majd. Talán mégis az F1-ben?

“Biztosan teljes idényben versenyzek majd jövőre” – mondta Japánban, a Super GT Suzuka 1000 versenyén. “Itt, esetleg Amerikában vagy máshol, még nem tudom. A tárgyalások zajlanak. Meglátjuk, hogy megy ez a futam, ha jól alakul, itt is lehetek jövőre.”