Úgy tűnik, a Mercedesnél is érzik, hogy a dominanciájuk agyonnyomja a Forma-1-et, és nagyobb értéke lenne a győzelemnek erősebb ellenfelekkel szemben, legalábbis erre utal a csapatfőnök, Toto Wolff múlt hétvégén tett több nyilatkozata.
Az F1 pillanatnyilag legégetőbb, legfeltűnőbb problémája a Mercedes-erőforrás, és ebből fakadóan a gyári csapat óriási fölénye, amely a szigorúan korlátozott motorfejlesztési szabályok mellett behozhatatlan a Renault és a Honda számára.
A Forma-1 szabályait előkészítő szervezet, a hat topcsapat, plusz Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt részvételével működő Stratégiai Munkacsoport a múlt heti ülésén arról határozott, hogy megvizsgálják a motorfejlesztés liberalizálásának lehetőségeit, Wolff pedig így indokolta az ügy támogatását:
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 1
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 2

F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes

F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes

F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 71
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 72
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 73
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 74
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 75
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 76
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 77
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 78
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 79
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 80
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 81
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 82
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 83
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 84
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 85
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 86
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 87
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 88
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 89
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 90
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 91
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 92
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 93
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 94
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 95
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 96
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 97
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 98
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 99
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 100
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 101
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 102
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 103
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 104
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 105
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 106
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 107
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 108
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 109
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 110
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 111
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 112
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 113
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 114
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 115
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 116
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 117
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 118
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 119
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 120
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 121
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 122
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 123
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 124
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 125
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 126
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 127
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 128
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 129
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 130
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 131
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 132
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 133
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 134
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 135
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 136
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 137
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 138
Fotó megosztása:
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 139


“A Honda küszködését látva megértőnek kell lennünk, módot kell találnunk arra, hogy felzárkózzanak úgy, hogy közben nem sérül a Forma-1 DNS-e. Viszont azért ódzkodtunk mindig is az idény közbeni fejlesztésektől, mert azok óriási költségekkel járnak. A Ferrari megtalálta a kiskaput a szabályokban, de most már ők is a költségekre panaszkodnak” – utalt az idei, a szabály pontatlan fogalmazása miatt lehetővé vált fejlesztési munkára. 
 
“Szóval a legutóbbi ülésen leszögeztük, hogy bár jövőre már bezárul ez a lehetőség, ha a Renault-nak és a Hondának igénye van rá, akkor beszélhetünk a visszahozásáról. Pénzügyileg nem a legokosabb dolog, de ha a többiek úgy vélik, hogy ez kell a felzárkózásukhoz, akkor hajlandóak vagyunk megfontolni.”
A Merci-főnök azért leszögezte, hogy abba nem mennének bele, hogy csak a többiek fejleszthessenek, ők viszont nem.
“Nyilván empátiával kell viszonyulni az új szabályok mellett küszködőkhöz, de olyan még nem fordult elő, hogy valakinek be kellett volna fagyasztania a fejlesztéseket, hogy a többiek felzárkózhassanak. Ez nem való a Forma-1-ben. Itt verseny van, hogy kiderüljön, ki a legjobb.”
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 140


A küszködő Renault az elmúlt hónapokban a kiszállástól a saját gyári csapat indításáig minden lehetőséget mérlegelt, a spekulációk szerint az a legvalószínűbb, hogy a volt alakulatuk, a most Lotus néven futó és Mercedes-motorokat használó enstone-i gárda megvásárlása a tervük. Wolff erről azt mondta, nem fogják akadályozni, ha úgy alakul:
“A Lotus szerződése 2015-től 2020-ig él, de ha a Renault bejelentkezik és a Lotus szeretné felmondani a szerződést, akkor találunk majd megoldást. Közös érdekünk, hogy a Renault a Forma-1-ben maradjon.”
A hétvégén az is felröppent, hogy a Red Bull léphetne a Lotus helyére egy, az Aston Martinnal kötött új partnerségen keresztül. A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda elhessegette ezt a lehetőséget, de Wolff óvatosabban reagált, azt mondta, “meg kellene vizsgálni az új helyzetet”.
“Mostanáig ők voltak az ellenség, de mára talán más az. Mit is jelentene ez az erőviszonyok tekintetében? Tárgyalások egyelőre nem folynak, de minden lehetőséget mérlegelni kell. Nyitva tartom a kérdést.”
F1: Nagyon engedékeny lett a Mercedes 141


A kis- és középcsapatok szerint a Forma-1 legnagyobb gondja a nyakló nélküli költekezés, amely az egyenlőtlen pénzelosztás miatt végképp a csőd felé viszi őket. A Nemzetközi Automobil Szövetség előző elnöke, Max Mosley nemrég újra bedobta a költségplafon ötletét, azzal az újítással kiegészítve, hogy a költségplafont elfogadó csapatok a korlátozott büdzséért cserébe kapjanak nagyobb fejlesztési szabadságot. Toto Wolff azt mondta, a Mercedes ezt is támogatni tudná.
“Szerintem izgalmas Max ötlete. Ha valaki elfogadja a költségplafont, akkor szabadabban fejleszthet, ez tényleg érdekes elképzelés.”
Wolff egyébként úgy véli, hogy jelenleg alapvetően stabil az F1 pénzügyi helyzete, az elvérző kiscsapatok eleve fenntarthatatlan üzleti modellel szálltak be, viszont biztatónak látja, hogy azért akad új jelentkező a 2016-ban érkező, a Ferrarival partneri viszonyt alakító amerikai Haas képében. Komolyan számol az új csapattal.
“Mivel rájuk még nem vonatkozik semmilyen aerodinamikai tesztmegkötés, szabadon csinálhatnak bármit, ami óriási előny. A Haas a többiekhez képest nagy előnnyel lép majd be.”