A Caterham és a Marussia összeomlása, valamint a Sauber, a Force India és a Lotus komoly pénzügyi gondjai is azt mutatják, hogy a Forma-1 költségei “elszálltak”, nincsenek a realitás talaján.
Féláron is működhetne a Forma-1 1
Féláron is működhetne a Forma-1 2

Féláron is működhetne a Forma-1

Féláron is működhetne a Forma-1

Féláron is működhetne a Forma-1 15
Féláron is működhetne a Forma-1 16
Féláron is működhetne a Forma-1 17
Féláron is működhetne a Forma-1 18
Féláron is működhetne a Forma-1 19
Féláron is működhetne a Forma-1 20
Féláron is működhetne a Forma-1 21
Féláron is működhetne a Forma-1 22
Féláron is működhetne a Forma-1 23
Féláron is működhetne a Forma-1 24
Féláron is működhetne a Forma-1 25
Féláron is működhetne a Forma-1 26
Fotó megosztása:
Féláron is működhetne a Forma-1 27


Egy friss tanulmány is erre jutott: az Auto Motor und Sport szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megbízásából a New York-i pénzügyi tanácsadó McKinsey and Company által készített beszámoló jelentős költségcsökkentési területeket említ.
McKinsey-jelentés alapján a fent említett, évi 120-200 millió dollárból (33-55 milliárd Ft) gazdálkodó alakulatok is gazdaságosan működhetnének, ha ésszerűsítenék a sportág kiadásait.
A tanulmány szerint egy 120 milliós költségvetésű csapat büdzséjének negyedét, 30 milliót viszi el az erőforrások költsége, pedig ezt akár 25 %-kal is mérsékelni lehetne. A tervezési és gyártási költségeknél 35, a versenyhétvégék kiadásaiból 15, a tesztelés költségeiből 20 százalékot lehetne faragni anélkül, hogy az annyit emlegetett “show” bármilyen formában kárát látná.
Ilyen költségek mellett aztán a Sauber, a Force India, a Toro Rosso vagy épp a Williams az év végi pénzdíjakból is gazdaságosan működhetne, a szponzori pénzek pedig már profitot jelenthetnének.