Míg 2008-ban még 600 millió tévénéző követte a Forma-1-et, a 2014-es szám jóval kisebb, az előző évihez képest újabb 25 milliós esés után tavaly 425 millióan ültek a tévé elé – hat év alatt 175 millióan választottak más programot, írja a Wall Street Journal.
A csökkenés egyik oka, hogy az elmúlt pár évben több piacon előfizetéses csatornára költözött a Forma-1-es közvetítés, az ingyen elérhető tévék csak néhány futamot vagy egyet sem közvetítenek. 
2012 óta így van ez Nagy-Britanniában, ahol a Sky Sports külön F1-es csatornával várja az előfizetőket, míg a közszolgálati BBC csak 10 versenyt ad le, tavaly pedig Olaszországban, Németországban és Spanyolországban is hasonló modellt hívtak életre.
Hat év alatt 175 millió nézőt veszített a Forma-1 3


Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint nincs gond, jó az új rendszer. “Teljesen jól működik ez. Továbbra is kiváló a tévés jelenlétünk, egyszerűen arról van szó, hogy az előfizetők kapnak több műsort.” 
A tévés előfizetésekből százmilliós bevételei vannak az F1-et birtokló CVC befektetői csoportnak, a növekvő bevételek pedig a csapatok között szétosztott pénzdíjat is emelik, azonban hosszabb távon fennáll a veszély, hogy a minél nagyobb közönséget elérni kívánó szponzorok, reklámozók nem igyekeznek majd az egyre szűkebb elérésű sportágba. Az autókon egyre kevesebb felirat látszik manapság, még az olyan nagyoknál is, mint a McLaren.