A tavalyi Forma-1-es szezonban megközelíthetetlen Mercedes nem hisz abban, hogy az előnye állandó lesz, a motorfejlesztésért felelős Andy Cowell szerint utolérhetik a csapatot a többiek. A Mercedes tavalyi teljesítményelőnye a becslések szerint hatvan lóerő volt, szakértők szerint ezt egy tél alatt nem lehet ledolgozni, Cowell azonban óvatos.

F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 1
F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 2

F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok

F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok

F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 15
F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 16
F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 17
F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 18
F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 19
F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 20
F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 21
F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 22
F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 23
F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 24
F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 25
F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 26
Fotó megosztása:
F1: A Mercedes szerint felzárkózhatnak a riválisok 27


“A fizika és a kémia törvényei mindannyiunk számára egyformák” – mondta Cowell. “Egyáltalán nem kizárt, hogy a riválisok is előállnak egy motorral, amely ugyanolyan jó, mint a miénk.”

“Természetesen mi sem állunk egy helyben, de minél előrébb tartunk, annál kisebb mértékben tudunk már javulni. A riválisok ráadásul a GPS-méréseknek köszönhetően pontosan tudják, hogy mely területekre kell odafigyelniük, ez számukra előny.”

“A Hondával kapcsolatban egyelőre mi is tapogatózunk, de nem szabad alábecsülnünk őket. Nagy lépést teszünk előre, de nem tudjuk garantálni, hogy ez nagyobb lesz az ellenfeleink fejlődésénél.”

Nyilatkozott a Renault vezető versenymérnöke, Remi Taffin is, szerinte a francia gyártó csak 80-90 százalékon hajtotta a motort a jerezi teszten. “Tettünk egy lépést előre, de nehéz megmondani, hol állunk a többiekhez képest, akik szintén fejlődtek. Remélhetőleg nem annyit, mint mi” – fogalmazott Taffin.

“Egyelőre 80-90 százaléknál tartunk, folyamatosan érjük majd el a 100 százalékot a szezonnyitóra. A legtöbb fejlesztési lehetőséget ellőjük az idény elejére, de az év közben is tökéletesítjük majd a motort.”