Tarolt a Ferrari-erőforrás az első 2015-ös Forma-1-es teszten, hiszen Sebastian Vettel vasárnapi és hétfői, majd a szintén a maranellói motorral szerelt Sauber keddi elsősége után a zárónapon Kimi Räikkönen tesztcsúccsal zárt.
A finn pilóta 111 köre közül a legjobb 1:20,841-es volt, amivel majdnem 2,5 másodperccel ment alá a tavalyi leggyorsabb jerezi körnek (Kevin Magnussen, McLaren, 1:22,435). Räikkönen a csúcsot délután, lágy keveréken futotta.
Mögötte a mind a négy napon az élmezőnyben szereplő Sauber C34-ese végzett, Marcus Ericsson bő egy másodperccel volt lassabb a Ferrarinál. Bár az üzemanyag-mennyiségek és a különböző programok miatt lehetetlen érdemben nyilatkozni, annyi azért biztos, hogy a svájci csapat jobb alapokról vághat neki 2015-nek, mint 2014-nek.
A Mercedesnél Lewis Hamilton folytatta a nem túl látványos, de annál értékesebb aprómunkát, az angol 116 kört tett hozzá az első három napon teljesített 399-hez, azaz a bajnokcsapat elképesztő távot ment az első teszten. A csapat Jerezben a megbízhatóságon dolgozott, a hibaforrásokat derítették fel, egyértelmű, hogy az ezüst nyíl tempóját nem mutatták még meg.
A címvédő délelőtt hibázott egyszer, a 43. körén megpördült, keresztbe fordult a pályán, de az autónak nem esett baja, miután visszakerült a bokszba, Hamilton hamarosan újra kigurult.
A Toro Rosso újonca, Max Verstappen, valamint a Williams veteránja is szorgalmasan, nagyjából problémamentesen dolgozott szerdán.
Nem járt ilyen jól a Lotus, Romain Grosjeannak 53 kör jutott, mielőtt a Mercedes-erőforrás hibája miatt a munka befejezése mellett döntött volna a csapat. A Red Bull az ERS meghibásodása miatt állt le a pályán még délelőtt, Danyiil Kvjat így 64 kört hozott ki az RB11-esből.
Jenson Button ugyan bőven túlszárnyalta a hétfői hat köröcskéjét, de a McLaren továbbra sem tudott három tucatnál több kört menni, a 2009-es bajnoknak 35 kör után ért véget a napja az üzemanyag-rendszer meghibásodása miatt.
A Forma-1-es tesztelés két hét múlva, február 19-én a barcelonai pályán folytatódik.