Sebastian Vettel stílusosan mutatkozott be új csapatánál, hiszen az első 2015-ös téli Forma-1-es teszt nyitónapján a legjobb idővel zárt Jerezben. 
A négyszeres bajnok német 1:22,620-as kört ment, amivel bőven megjavította a tavalyi jerezi teszt csúcsát is. Vettel Ferrariján a nap közepén adódott egy telemetriai probléma, de összesen így is 60 kört hozott össze. Vettel láthatóan nagyon motivált, reggel az első felvezető kör előtt a bokszutcában megelőzte Nico Rosberget, hogy elsőként léphessen pályára.
Mögötte sauberes Marcus Ericsson végzett bő egytizedes lemaradással, 73 körrel a tarsolyában. A nap legszorgalmasabbja, Nico Rosberg elképesztő távot, 157 kört ment – többet, mint a két másik legtöbbet futó versenyző együtt -, a címvédő Merci szuper-megbízhatónak tűnt az első napon. 
F1: Vettel az élen nyitott a Ferrarival 3


A tavalyi rémálom ugyan nem ismétlődött meg, de az igen érdekes álcafestést vselő Red Bull RB11-essel most is voltak gondok, Daniel Ricciardo 35 körre volt képes, az autón a fékekkel és az akkumulátorokkal is probléma adódott.
A Williams csak késő délelőtt futott ki a pályára, de Valtteri Bottas aztán szorgalmasan rótta a köröket, 73-mal zárta a napot az FW37-es volánjánál.
A Toro Rosso újonca, Carlos Sainz Jr. 46 kört ment, a 6.időt hozta, de így is sokkal termékenyebb napja volt, mint a McLarennek és Fernando Alonsónak.
Hiába ment ki a pályára sok ezer néző, a kétszeres világbajnok spanyolból nem sokat láttak a pályán, ugyanis a McLaren-Honda továbbra is a gyermekbetegségeivel küzd, Alonso háromszor egy, majd egyszer három kört, összesen hatot tett meg az MP4-30-assal.
F1: Vettel az élen nyitott a Ferrarival 4


A rendszerek összefésülése, a megbízható működés elérése még munkát kíván, de annyi biztos, hogy a Honda erőforrása az új generációs motorok közül messze a legdögösebb, már-már vadállati hörgésre-bömbölésre emlékeztető hanggal rendelkezik.
A pályán komolyabb incidens, baleset nem történt, a piros zászló mindössze kétszer került elő, akkor is rövid időre. Reggel Ericsson pördült meg, míg később Sainz alatt állt le a Toro Rosso.
Az első jerezi napon a Lotus egyáltalán nem tesztelt, az E23-ast szállító kamion csak délután futott be a pályára. A csapat közlése szerint hétfőn még az autó összerakásával foglalkoznak, így Pastor Maldonado és Romain Grosjean csak egy-egy napot vezethet majd kedden és szerdán.

Teszt, Jerez, 2015.02.01.

 #  Pilóta  Csapat (autó)  Legjobb idő  Körök
 1.  S. Vettel  Ferrari (SF15-T)  1:22,620   60
 2.  M. Ericsson  Sauber-Ferrari (C34)  1:22,777   73
 3.  N. Rosberg  Mercedes AMG (W06 Hybrid)  1:23,106  157
 4.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault (RB11)  1:23,338   35
 5.  V. Bottas  Williams-Mercedes (FW37)  1:23,906   73
 6.  C. Sainz Jr.  Toro Rosso-Renault (STR10)  1:25,327   46
 7.  F. Alonso  McLaren-Honda (MP4-30)  1:40,738    6