A Forma-1-ben egy ideje téma, hogy lazítani kellene a motorfejlesztést tiltó szabályokon, ezt elsősorban a Ferrari szorgalmazza. Noha korábban az idei legjobb motorral rendelkező Mercedes sem tiltakozott egyértelműen a változtatás ellen, Toto Wolff sportfőnök most ellenvéleményt fogalmazott meg.

A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.
A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.

F1: Csak a baj lenne a motortilalom feloldásával

F1: Csak a baj lenne a motortilalom feloldásával

A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.
F1: Csak a baj lenne a motortilalom feloldásával 14
F1: Csak a baj lenne a motortilalom feloldásával 15
F1: Csak a baj lenne a motortilalom feloldásával 16
F1: Csak a baj lenne a motortilalom feloldásával 17
A V6-os turbókat hat (a képen öt) fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE)
F1: Csak a baj lenne a motortilalom feloldásával 19
Beépítési mód az autóba
Ilyen ábrákat láthatunk majd féktávokon, a fékezés végén, kigyorsításnál, illetve előzésnél
F1: Csak a baj lenne a motortilalom feloldásával 22
Fotó megosztása:
A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.

A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.


Wolff úgy látja, hogy minden jó szándék ellenére a motorfejlesztés feloldása egy sor problémát hozna magával. “Nehéz kérdés, mert úgy gondolom, hogy kiszámíthatóságra lenne szükség a szabályozásban” – mondta Wolff. “Személy szerint nem erőltetném a tilalom feloldását, mert az több költséget jelent.”

“Egyébként is, hogy lehetne biztosítani, hogy mindenkinek ugyanolyan legyen a motorja? Ez az egész rengeteg következményt hozna magával, és sok problémát is szülne.”

Marco Mattiacci csapatfőnök kinevezése óta küzd a tilalom feloldásáért, de szerinte nem ez lesz a kulcs a Mercedes ellen. “Ettől varázsütésre nem érjük utol őket. De egy lehetőség az innovációra és az autó fejlesztésére” – fogalmazott Mattiacci.

A Renault nem biztos benne, hogy a módosításnak pozitív hatása lenne. “Az biztos, hogy nem akarunk túl sokat invesztálni a motortechnológiába” – jelentette ki Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezető igazgatója. “Szerintem inkább olyan szabályozást kellene a lehető leggyorsabban kidolgozni, amely csökkenti a különbséget a gyártók teljesítménye között.”