A Ferrari szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek lazítania kellene a motorfejlesztési szabályokon, hogy kiegyensúlyozottabb legyen a mezőny. A motorokat szezon közben évek óta tilos fejleszteni, csakhogy az elmúlt néhány szezonban ez nem okozott gondokat, mert a V8-asokat jó régen tökélyre fejlesztették a gyártók, elsősorban nem a motorok jelentették a különbséget a csapatok között.

F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 1
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 2

F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar

F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar

F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 29
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 30
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 31
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 32
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 33
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 34
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 35
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 36
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 37
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 38
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 39
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 40
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 41
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 42
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 43
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 44
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 45
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 46
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 47
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 48
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 49
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 50
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 51
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 52
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 53
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 54
Fotó megosztása:
F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar 55


Az új V6-os turbókkal eleve benne volt a pakliban, hogy valaki nagyon beletalál a fejlesztésbe, míg a riválisok nem annyira, és végül pontosan ez történt. A Mercedes kezdeti előnye a jelentős változások ellenére is meghagyott fejlesztési tilalom miatt így kitart az év végéig, ami a Ferrari szerint nem tesz jót a sportnak.

A gyártók csak és kizárólag a vezérlésen és a szoftveren módosíthatnak, mechnikai változtatások nem megengedettek, kivéve megbízhatósági, biztonsági vagy költségcsökkentési okokból. Marco Mattiacci csapatfőnök nagyon szeretné, ha enyhülnének a szabályok.

“Ha nem is állandó fejlesztést, de legalább évi néhány alkalmat engedélyezni kellene a változtatásra” – mondta Mattiacci. “A Forma-1 lényege az innováció, hogy lépést tartsunk a legjobbakkal és a leggyorsabbakkal. Nálunk, a Ferrarinál legalábbis ez a cél, és ennek egyik akadálya a motorfejlesztés befagyasztása.”

A Ferrari nemrégiben alakította át motorfejlesztő részlegét, a gyenge első félév után menesztette motorfejlesztési igazgatóját, Luca Marmorinit. A Mercedes idei kilenc és a Renault három győzelme mellett a Ferrarinak még nincs egy sem, a 26 Mercedes- és 8 Renault-dobogó mellett a Ferrari-pilóták csak kétszer lehettek ott az eredményhirdetésnél.