A Kanadai Nagydíjon – idén első ízben – nem a Mercedes győzött, a Red Bull-os Daniel Ricciardo megtörte a szériát, Ausztriában pedig a Williams tarolt az időmérőn, a versenyen pedig a 3-4. helyen értek be az ezüst nyilak mögött. A dominancia már nem 100 százalékos, és ez természetesen a Mercedes figyelmét sem kerülte el.
“Megszólalt a vészcsengő, mert a riválisok kezdenek felzárkózni” – mondta a csapat elnöke, Niki Lauda. “De ha időben szól a riasztó, akkor lehet is tenni valamit. Ha valaki csak ül a babérjain – mi nem ezt tesszük -, akkor lemarad, szóval folyamatosan fejlesztenünk kell az autót.”
F1: Riadó a Mercedesnél 1
F1: Riadó a Mercedesnél 2

F1: Riadó a Mercedesnél

F1: Riadó a Mercedesnél

F1: Riadó a Mercedesnél 35
F1: Riadó a Mercedesnél 36
F1: Riadó a Mercedesnél 37
F1: Riadó a Mercedesnél 38
F1: Riadó a Mercedesnél 39
F1: Riadó a Mercedesnél 40
F1: Riadó a Mercedesnél 41
F1: Riadó a Mercedesnél 42
F1: Riadó a Mercedesnél 43
F1: Riadó a Mercedesnél 44
F1: Riadó a Mercedesnél 45
F1: Riadó a Mercedesnél 46
F1: Riadó a Mercedesnél 47
F1: Riadó a Mercedesnél 48
F1: Riadó a Mercedesnél 49
F1: Riadó a Mercedesnél 50
F1: Riadó a Mercedesnél 51
F1: Riadó a Mercedesnél 52
F1: Riadó a Mercedesnél 53
F1: Riadó a Mercedesnél 54
F1: Riadó a Mercedesnél 55
F1: Riadó a Mercedesnél 56
F1: Riadó a Mercedesnél 57
F1: Riadó a Mercedesnél 58
F1: Riadó a Mercedesnél 59
F1: Riadó a Mercedesnél 60
F1: Riadó a Mercedesnél 61
F1: Riadó a Mercedesnél 62
F1: Riadó a Mercedesnél 63
F1: Riadó a Mercedesnél 64
F1: Riadó a Mercedesnél 65
F1: Riadó a Mercedesnél 66
Fotó megosztása:
F1: Riadó a Mercedesnél 67


A Red Bullnál az idény eleje óta azt mondogatják, hogy a Mercedes messze nem ad ki mindent magából, az Osztrák Nagydíj után pedig a ferraris Fernando Alonso is hasonlóról beszélt: 
“Úgy tűnik, hogy a versenyen néhány körig mennek maximális teljesítménnyel, akkora az előnyük, hogy játszhatnak ezzel. A vége felé beértem (a Mercedes-motoros Williamsben ülő) Massát, de amikor közel kerültem, egyszerűen elhúzott. Ugyanez történt az első körön Hamiltonnal is. Elképesztő a különbség. Ha a teljes versenyen használnák ezeket a beállításokat, mindenkinek kört adnának, de az egész futamon nem használhatják.” 
Lauda szerint a fentieknek nincs alapja, igenis nagyon keményen kell hajtaniuk, hogy az élen legyenek:
“Ausztriában meg kellett küzdenünk a Williamsszel, és a végén csak hat másodpercre vagy mennyire voltak. Mindent beleadtunk, nem játszottunk. Vagy nézzük Nicót és Lewist. Ha valamelyikük gyorsult, akkor a másik reagált, az elejétől a végéig csatáztak. A rajttól a célig teljes erőből nyomták, ugyanúgy, mint a többi versenyen. De máskor 49 másodperccel nyertünk, Ausztriában már csak hattal.”