A három Forma-1-es motorszállító közül egyértelműen a Renault végezte a legrosszabb munkát az idén bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokkal. Míg a Mercedes dominál, a Ferrari fő problémája pedig a túlsúlyban rejlik, a Renault motorjai a téli teszteken szinte használhatatlanok voltak még a mechanikai és főleg a szoftveres gondok miatt. 


Az első három futamon, majd a múlt heti bahreini teszten is gőzerővel dolgoztak a javításokon, így a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin a hétvégi Kínai Nagydíjra újabb előrelépést ígér.
“A Kínai Nagydíj előtt magabiztosabbak vagyunk. Bár tudjuk, hogy a többiek továbbra is előttünk járnak, az elmúlt két futamon mi is jelentős előrelépést könyvelhettünk el mind a megbízhatóság, mind a vezethetőség tekintetében, főképp a versenybeállítások mellett.”
“A bahreini teszten több új szoftverüzemmódot is kipróbáltunk, amelyek közelebb visznek minket az erőforrás maximumához. Az első három versenyen messze voltunk még a maximális teljesítménytől, de az új üzemmódokkal már a határokat feszegethetjük. A pilóták jobb vezethetőséget tapasztalhatnak majd, és az alkatrészek is tartósabbak lehetnek.”
Taffin kiemelte, hogy az általános fejlesztések mellett külön figyelmet fordítottak az erőátvitelre, amely számos előnyt hoz majd. 
F1: A Renault tovább araszol a maximum felé 3


“Dolgoztunk az egy körön belüli erőleadáson is, főképp a lassú kanyarokban. Tudjuk, hogy az egyenesekben hátrányban vagyunk, de az újítások jobb tapadást biztosítanak majd a kanyarokban, ami pedig a gumik élettartamát is növeli majd, ami nagyobb stratégiai szabadságot biztosít. Tulajdonképpen elsősorban versenybeállításokra koncentráltunk, mert úgy látjuk, ezen a téren nyerhetünk többet, nem az időmérőn.”
“A fenti fejlesztésekkel Kínában már közelebb léphetünk az élmezőnyhöz. De az első négy futam közül ez lesz az egyik legnehezebb a számunkra. A hosszú hátsó egyenes a pálya egyik fő jellegzetessége, azonban bízunk benne, hogy a lépéseink után már kevésbé leszünk sebezhetők.”