A Mercedes az eddigi versenyhétvégéken látott uralma folytatódott a 2014-es Forma-1-es idény első szezon közbeni tesztjén is Bahreinben. A kétnapos gyakorlás első napján Nico Rosberg összesen 121 kört húzott le (csak délelőtt 70-et), és egyedül ő futott 1:36 alatti kört – igaz, ez jócskán elmaradt a múlt szombati pole-idejétől.
F1: Rosbergé az első tesztnap
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
Fotó: Europress
Fotó: Europress
Fotó megosztása:
A Force India is továbbvitte a hétvégi jó formát, másodikként Nico Hülkenberg zárt, míg a Fernando Alonso által “mélypontnak” bélyegzett Bahreini Nagydíj után javulni akaró Ferrari a spanyollal a volánnál a 3. időt hozta.
Alonso a nap végén előzte meg a mclarenes Kevin Magnussent, aki eredetileg nem is vezetett volna, ugyanis korábban a tesztelőt, Stoffel Vandoorne-t osztották be keddre, de a csapat végül meggondolta magát, és az újonc dán versenyzőnek adott vezetési lehetőséget. Magnussen 101 körével a nap második legszorgalmasabbja volt.
A Williams csak 28 kört ment, de a csapat állítása szerint Valtteri Bottas ennyi alatt is végigvitte a tervezett aerodinamikai, beállítási és erőforrás-tesztprogramját.
Daniel Ricciardo ugyan csak a 7. lett a Red Bull-lal, a marussiás Max Chilton is gyorsabb volt nála, de a címvédő csapat 91 kört futott, azaz mindenképp tevékeny napjuk volt – és persze ahogy a teszteken mindig, köridők nem jelentenek sokat.
A keddi nap apró F1-történeti pillanatot is jelentett, ugyanis a Sauber a 18 éves Szergej Szirotkint küldte a pályára, a 19 éves Toro Rosso-újonc Danyiil Kvjattal együtt így első ízben egyszerre két orosz vezetett a pályán a Forma-1-ben. A sauberes tesztelő 75 körrel zárt, míg Kvjat 67 körrel, az utolsó idővel végzett, azonban azt állította, hogy hasznos, eredményes volt a nap.
2014-ben a Pirelli minden egyes csapattól “megkap” egy tesztnapot, amikor a gyártó irányítása alatt dolgoznak a gumik fejlesztésén, a sort a Caterham kezdte ma. A kiscsapatnál a tesztelő, Robin Frijns vezetett, azonban hidraulikai meghibásodás miatt már másfél órával a zárás előtt véget ért számára a nap.
A legrosszabb napja egyértelműen a Lotusnak volt: Pastor Maldonado neve mellé ugyan a 10., azaz utolsó előtti idő került, viszont csak 16 kör – az autóban megadta magát a Renault-erőforrás.
Teszt, Bahrein, 2014.04.08.
# |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör
|
1. |
N. Rosberg |
Mercedes AMG |
1:35,897 |
120 |
2. |
N. Hülkenberg |
Force India-Mercedes |
1:36,064 |
68 |
3. |
F. Alonso |
Ferrari |
1:36,626 |
67 |
4. |
K. Magnussen |
McLaren-Mercedes |
1:36,634 |
101 |
5. |
V. Bottas |
Williams-Mercedes |
1:37,305 |
28 |
6. |
M. Chilton |
Marussia-Ferrari |
1:37,678 |
60 |
7. |
D. Ricciardo |
Red Bull-Renault |
1:38,326 |
91 |
8. |
Sz. Szirotkin |
Sauber-Ferrari |
1:39,023 |
75 |
9. |
R. Frijns |
Caterham-Renault |
1:40,027 |
36 |
10. |
P. Maldonado |
Lotus-Renault |
1:40,183 |
16 |
11. |
D. Kvjat |
Toro Rosso-Renault |
1:40,452 |
67 |