1997 végén a sereghajtó Tyrrell csapatnál jelentek meg először az oldaldobozokra rögzített, csúf periszkópként kiálló áramszedők. Utóbbi elnevezést Palik Lászlónak köszönhetjük, a nemzetközi sajtó az X-wing/tower wing elnevezést ragasztotta a megoldásra (azt nem tudom, mennyi köze van a Star Wars űrvadászaihoz, lévén azok nem voltak ilyen rusnyák:).

Rusnya versenyautók – Az áramszedők kora 1

A megoldás Harvey Postlethwaite fejéből pattant ki, akinek az első szárnyaktól elemelt orrkialakítást is köszönheti a sportág. Ezt 1990-ben láthattuk először, szintén a Tyrrell versenyautóin. Az ellenfelek végül mind követték ezt a kialakítást, ezért érthető, hogy 1998-ban a furcsa áramszedőket is szép lassan átvették a csapatok.

Rusnya versenyautók – Az áramszedők kora 2

San Marino jelentette a csúcspontot, ekkorra már zavaró mennyiségű ronda autó állt fel a rajtrácsra, a Tyrrell mellett a Ferrari, a Jordan, a Sauber és a Prost is rendelkezett magasra nyúló szárnyakkal. Szerencsére ebben az esetben helyesen cselekedett az FIA, és szokásosan biztonsági okokra hivatkozva betiltották a rusnya aerodinamikai elemet.

Tyrrell, Ferrari, Jordan, Sauber and Pros
Harvey Postlethwaite
Harvey Postlethwaite
Harvey Postlethwaite
Harvey Postlethwaite