Egy évvel ezelőtt úgy tűnhetett, hogy a női pilóták F1-es térnyerése lendületet vett, hiszen a Marussia a spanyol Maria de Villotát, a Williams pedig a résztulajdonos feleségét, Susie Wolffot szerződtette tesztelőnek.


Nyáron aztán tragédia történt: de Villota első marussiás tesztjének első “köre” után borzalmas balesetet szenvedett, amikor az ideiglenes boksz mellett álló teherautónak hajtott. A spanyol versenyzőnő koponyája gyakorlatilag ripityára tört, az első napokban az életéért lehetett aggódni. 
Az orvosok azonban jó munkát végeztek, bár jobb szemét nem tudták megmenteni, de Villota mostanra viszonylag normális életet él. 
Egy friss interjúban elmondta, hogy immár autót is vezethet.
“Igazán jól vagyok. Az orvosok azt mondták, sokat számított, hogy sportolóként sosem ittam alkoholt vagy dohányoztam. Még mindig egy kicsit gyenge vagyok, a fejem is fáj, de jól haladnak a dolgok. A sűrű napokat azért megérzem, de nem izgulok. Kezdetben még a hétköznapi dolgok is nehézséget jelentettek.”
“A múlt héten viszont már az autóvezetést is megengedték. Már egész jól érzékelem a távolságokat, pont, mint régen. Mindig is az autó volt a világom, ott éreztem legjobban magam, nagyon hiányzott is.”
“Ha az ember túlél (egy ilyen balesetet), igazán nem vár senkitől semmit. Nem gondolok rossz szívvel az F1-re. Csakis az foglalkoztat, hogy növeljük a versenyek és a tesztek biztonságát. A hiányosságok kijavításán dolgozom az FIA-val. Emellett nagyon hálás vagyok a csapatoknak és a pilótáknak, amiért szorítottak értem a baleset után.”
De Villota kidőlése ellenére Susie Wolff 2013-ban is megmaradt az F1-ben, a skót pilótanő elsőként vezethette a Williams idei autóját, és szeretné, ha a versenyzéshez szükséges F1-jogsit, a szuperlicencet is megszerezhetné hamarosan. 
F1: Már autót vezet a félszemű pilótanő 3


Wolff pár napja arról beszélt, hogy tudomása szerint az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone nagyon szeretne női versenyzőt a mezőnyben, de ő maga azért nem gondolja, hogy hamarosan ott lesz a pályán.
“Nem fogom azt mondani, hogy igen, jövőre már ott akarok lenni a rajtrácson. Először szeretném megszerezni a szuperlicencet, szeretnék még többet vezetni és szeretném a lehető legjobban segíteni a csapatot. Szépen lépésről lépésre haladnék.”
Az F1-es szerepléshez nyilván – legalábbis elvi szinten – Susie Wolff áll a legközelebb, azonban a motorsport első számú női pilótája jelenleg az amerikai Danica Patrick, aki 2008-ban IndyCar-futamot nyert, a múlt héten pedig újra sporttörténelmet írt, amikor a NASCAR Daytona 500-as versenyén megszerezte a pole-t.
F1: Már autót vezet a félszemű pilótanő 4


Patricket már 2008-ban is hírbe hozták az F1-gyel, a Honda a tesztelési lehetőséget is fontolgatta, most pedig újra felmerült a dolog. A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko a német Bildnek azt mondta, hogy bár nem sorolja a “top10 F1-es ígéret” közé a pilótanőt, azért szívesen adna neki tesztlehetőséget.
A 30 éves versenyzőnő úgy reagált, hogy az ajánlat ugyan “kedves”, de nem érdekli a dolog.
“Nem kell az F1-ben szerepelnem ahhoz, hogy teljes legyen az életem. Sosem érdekelt komolyan a Forma-1, (a tesztről) csak a sajtó spekulál, sosem volt szó ilyenről komolyan.”