Az F1-ben 1997-ben bemutatkozott, pályafutása során a Minardinál, a Jordannél, a Renault-nál, a Toyotánál és a Caterhamnél versenyző Jarno Trulli nagyjából egy évvel ezelőtt távozott a sportágból, amikor a kiscsapat az első teszt után a jobban fizető Vitalij Petrovnak adta a helyét.
A veterán olasz a hétvégén a Crash.net-nek adott interjút, amelyben a távozásáról és az F1 mai helyzetéről beszélt. A 38 éves versenyzővel együtt azóta láthattuk, hogy azóta Petrov és Heikki Kovalainen is kipottyant, és Trulliéhoz kísértetiesen hasonló módon távozott az F1-ből Timo Glock is idén.
Trulli azt mondja, őt nem bántotta nagyon a tavalyi ejtés:
“Úgy igaz, ahogy mondom, utálom a hazudozást, realista vagyok. Az emberek nem hiszik, de én magamtól távoztam. Esélyt adtam a csapatnak a túlélésre azzal, hogy fizetős pilótát szerződtettek a helyemre. Világos volt, hogy a csapat nem lép előrébb, nincs igazi jövő. Mivel fizetést nem kaptam, nem bánkódtam túlságosan, amikor mondták, hogy nem fogok versenyezni. Már teszteltem az autót, és semmivel sem volt jobb, mint az előző évi” – magyarázta az azóta az eredmények által is megerősített véleményét az olasz.
“Semmit nem számított volna, ha én vezetem az autót, sem a csapat, sem a karrierem szempontjából. Az emberek nem tudják, de annak ellenére, hogy szerződésem volt, én magam döntöttem úgy, hogy esélyt adok a csapatnak azzal, hogy átadom a helyem egy fizetős pilótának.” 
2004, Monaco, Trulli első és egyetlen győzelme

2004, Monaco, Trulli első és egyetlen győzelme

2004, Monaco, Trulli első és egyetlen győzelme


Az elmúlt egy évben a borászatával bíbelődő Trulli 2004-ben a gyári Renault-val szerezte egyetlen futamgyőzelmét, majd a gyári Toyotával állt dobogóra később, így arról beszél, hogy az F1 egyre többet emlegetett válsága a gyártók elűzéséből fakad. Hosszú tirádája mindenképp tanulságos. 
“Az elmúlt másfél évtizedben az F1 legnagyobb hibája az volt, hogy nem hagyta a gyártókat nyugodtan, és nem hallgatott rájuk. Én úgy látom, hogy az autógyártók nélkül ma csak egy maroknyi csapat képes versenyképes autót előállítani.”
“Amikor még itt voltak az autógyártók, akkor is voltak jobb és rosszabb csapatok, de mindig megvolt a remény, hogy a megfelelő erőforrások birtokában a következő idényre valaki valaki más állhat az élre. De manapság ez gyakorlatilag lehetetlen, mert csak a Ferrari, a Mercedes és a Renault van jelent motorszállítóként.”
“Az én időmben azt lehetett mondani, hogy oké, van két jó pilótánk, kérjük fektessenek be nálunk, van bennünk potenciál. Most az ellenkezője van: ‘Itt az autónk, kik lesznek a pilóták? Az már mindegy.’ Szerintem a csapatok 70 százaléka pénzügyi gondokkal küszködik, szóval a válság miatt már csak a túlélésről szól a dolog.”
2007, Hungaroring - a híres Trulli-vonat

2007, Hungaroring – a híres Trulli-vonat

2007, Hungaroring – a híres Trulli-vonat


“Igazán sajnálom a fiatal pilótákat is, azokat, akiknek nincs erős szponzori hátterük, mert így szinte nincs is esélyük az F1-re. Pár éve még mondogattam, hogy nézzétek, itt ez a pilóta (az F3-ban, majd a DTM-ben sikeres Edoardo Mortara), aki szerintem a következő olasz F1-csillag lehetne, de pénze nincs. Őrület, hogy az F1-be pénzt kell hozni. A legtöbb új versenyző fizet, ez pedig nem jó jel az F1 számára. Régen a többség a tehetség alapján került az F1-be, de ma nem ezt látom.”
Trulli szerint csakis a tőkeerős autógyártók visszacsalogatása jelenthet megoldást az F1 krízisére.
“Nézzük csak meg, mit adnak az F1-nek az új csapatok? Nos, ha valaki tud válaszolni, oké- De elvileg a fiatalokat kellene behozniuk az F1-be, de igazából csak a fizetős pilótákat küldik pályára, akár fiatalok, akár öregek. Könnyen akadhat olyan pénztelen tehetség, aki jobb lenne náluk, de nem kerül a Forma-1-be. A versenyzés színvonalának emelésének szempontjából siralmas, hogy hatból öt új pilóta fizetős” – utalt valószínűleg a tényleg tehetséges Valtteri Bottarsa az idei újoncbrigádból. “Az F1-be vissza kell hozni a gyártókat!”