A McLaren ma leleplezett új autója, az MP4-28-as ugyanúgy sima orral jelent meg, mint a tavalyi modell, de valójában különbözik a két járgány.
Míg a wokingi csapat autója eleve alacsony orral készült 2012-ben, így nem volt szükség a lépcsősítésre, idén már a McLarenen is ott van a törés, de az alakulat élt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által adott lehetőséggel, és egy kozmetikai borítóelemmel eltakarta azt.
A McLaren-orr borítás nélkül

A McLaren-orr borítás nélkül

A Lotus hétfőn bemutatott autójánál ezzel nem foglalkoztak, az enstone-i technikai igazgató, James Allison azt mondta, teljesítménybeli haszon nélkül még plusz néhány grammot sem szerelnek az autóra. A McLaren főmérnöke, Tim Goss szerint igenis megéri “kisimítani” az orr feletti légáramlást a szépségpanellel.
“Aerodinamikai megfontolásból soha nem tennénk törést az orr felső felületére, erre csakis a szabályok miatt van szükség. Szóval nem is teszünk. A borító egy nagyon könnyű elem, nincs strukturális jelentősége, szóval tényleg elenyésző a súlya. Szerintem James is nyitva hagyta a kérdést, hogy alkalmazzák-e majd” – mondta. 
“Ha aerodinamikai szempontból nézzük a törést, nos, tényleg nem jelentős, de azért apró veszteségeket jelent. Saját akaratunkból nem lenne rajta, szóval le is takarjuk.”
A Lotusnál az E21-esen megjelent a tavaly hosszú ideig tesztelt, fejlesztett, de a versenyeken sosem alkalmazott passzív dupla DRS. Tavaly a McLarennél is gondolkodtak hasonló megoldáson, de úgy döntöttek, a fejlesztési nehézségek, az eredményes alkalmazás bizonytalansága miatt nem éri meg erre koncentrálni. 2013 kezdetén is ez az álláspont.
“Pár éve foglalkozunk már ilyen rendszerekkel, de ahogy láthatták, még sosem küldtünk ilyet pályára, szóval nem mondhatnám, hogy olyan komolyan hajtjuk a témát. Egyáltalán nem egyszerű kézzel fogható, nettó teljesítményjavulást kihozni belőlük. Az ilyen rendszerek járulékos veszteségeket is hoznak, tavaly láttuk, hogy három csapat is tesztelte őket, de egy sem küldte versenybe” – mondta Goss.
A sportigazgató, Sam Michael egyetértett: “Rettenetesen érzékeny, nagyon nehezen működtethető ez. Idővel biztosan egyre inkább kihasználásra kerül ez a terület, de egyelőre még nagyon az elején járunk, pillanatnyilag más módokon sokkal nagyobb előrelépéseket lehet elérni.”