Egy héttel ezelőtt vasárnap röppent fel, hétfő délelőttre pedig hivatalosan is bejelentették, hogy három idény követően a Marussia és Timo Glock útjai elváltak. 
A közös kommünikében már utaltak rá, hogy a döntés hátterében a pénzügyek álltak, a német pilóta egy, a múlt hétvégén adott interjújában pedig meg is erősítette ezt, hozzátéve hogy nem meglepetésszerű volt a fordulat.  
“Nagyon számítottunk rá, hogy sikerül megtartani a konstruktőri 10. helyet” – utalt az általa Szingapúrban elért előrelépésre, amely dollármilliókkal dobta volna meg a Marussia költségvetését, de amely végül a Brazil Nagydíjon elúszott, amikor a caterhames Vitalij Petrov a 11. helyen ért célba. 
“Aztán Brazília után már kezdett aggasztani a dolog. A csapat nyíltan, világosan elmondta, mi a helyet. Én is meggondoltam a dolgokat, aztán leültünk és közösen áttekintettük a lehetőségeket.  Akkor vált világossá számomra, hogy milyen nehéz anyagi helyzetben is van a csapat, és hogy emiatt nehéz lenne elérni a tervezett előrelépést” – magyarázta Glock, aki természetesen fizetésért versenyzett, míg a helyére keresett pótlástól szponzori milliókat vár az orosz-brit alakulat. 
“Mostanra jók az alapok, és meggyőződésem, hogy előrelépést jelent majd az új autó. De ezzel együtt is tudom, hogy mi kell az igai nagy ugráshoz” – tette hozzá.
Bár az F1-ből így kipottyant, Glock sorsa azért gyorsan rendeződött: az egykori Jordan-, Toyota- és Marussia-pilóta a múlt hét közepén a BMW DTM-csapatánál tesztelt, pénteken pedig már be is jelentették, hogy szerződést kapott.