A Forma-1-es motorszállítók már két éve keményen dolgoznak a sportágban 2014-ben bevezetendő új, 1,6 literes, turbós V6-os erőforrásokon, pár hónapon belül a pályás tesztek is elkezdődnek.
A Mercedes most az eddigieknél komolyabb bepillantást is adott a nagyközönségnek: a brixworth-i motorgyártó központ ügyvezetője, Andy Cowell szerint az új generációs erőforrások látványosabbá teszik és kiélezik majd a versenyt, és hangsúlyosabbá teszik majd a pilóták munkáját is. A hanggal sem lesz gond.
“A motorok hangosak lesznek, és szerintem csodás szólnak majd. Magasabb frekvencián bőgnek, a turbó pedig 125 ezres fordulaton pörög, szóval tényleg hangos lesz. A tesztpad mellett elengedhetetlen a fülvédő!”
“A versenyzés is új jelleget kap. Előnybe kerülnek a gondolkodó pilóták, akik képesek a legtöbbet kihozni az autóból és a rendelkezésre álló üzemanyagból. Az új motorok nyomatéka is sokkal nagyobb lesz, különösen a kanyarkijáratokban. Az autóknak nagyobb lesz az ereje, mint a tapadása, ezt biztosan élvezetes lesz nézni. A Forma-1 újra a technikai haladás élén jár majd, a nézők pont ezt akarják” – magyarázta a szakember.
“A motorsportban újra hangsúlyt kap a motor – hogy milyen mértékben, majd meglátjuk 2014-ben, de mindenképpen lényegesebb elem lesz.”
Ahogy a mercedeses vezető említette, az üzemanyag hatékony felhasználása kulcsfontosságú lesz, hiszen a mostani nagyjából 150 kg helyett mindössze 100 kg benzinnel vágnak majd neki az autók a versenynek. A gyártóknak jó egyharmadot kell faragni a mostani gazdaságosságon a 2014. március 1-jei homologációig.
A mostani helyzetnél sokkal jobban előtérbe kerül majd a hibrid jelleg, a KERS az új motorok integráns része lesz. A második generációs energia-visszanyerő rendszerek a maiaknál 10-szer több energiát tudnak majd raktározni, és a mostani 7 másodpercben leadott plusz 80 lóerő helyett 33 másodpercen keresztül plusz 161 lóerőt adnak. 
Hogy kontextusba helyezzük: az F1-esek egy körön átlagosan 50 másodpercet töltenek “padlógázon”, azaz a KERS, pontosabban új nevén ERS – hiszen nem csak a mozgási (kinetikus – “K”), hanem a motor hőenergiáját is hasznosítja – 60 százalékban kap ebben szerepet. 
További lényeges különbség, hogy a 2014-es idénytől a mostani nyolc helyett már csak öt erőforrást használhat el egy pilóta egy évben, a hatodikért és minden továbbiért jár majd a tízhelyes rajtbüntetés. További nehezítés, hogy a motort a turbóval, az ERS-szel, az akkumulátorral és a vezérlőelektronikával együtt, egy egységként kezeli majd a szabály, így bármelyik részegység meghibásodása esetén teljes csere következik.
A 2014-es erőforrásoknak a mai nagyjából 2000 km-s élettartam helyett már 4000 km-t kell bírniuk, ez egyébként a Le Mans-i szabályoknak is megfelel, akár ott is lehet majd alkalmazni őket.
A Mercedes a gyári csapata mellett a jövő évben is két klienst kíván kiszolgálni, de hogy melyek lesznek ezek, még nem világos, mert a Force Indiáról és a McLarenről is elképzelhető, hogy vált 2014-re. A döntésnek azonban hamarosan meg kell születnie, ugyanis a gyártó az új autók fejlesztése miatt a közeljövőben már a konkrét – így természetesen bizalmas – műszaki adatokat kell, hogy közölje a partnereivel.