F1: Korea megint veszélyben 1
F1: Korea megint veszélyben 2

F1: Korea megint veszélyben

F1: Korea megint veszélyben

F1: Korea megint veszélyben 25
F1: Korea megint veszélyben 26
F1: Korea megint veszélyben 27
F1: Korea megint veszélyben 28
F1: Korea megint veszélyben 29
F1: Korea megint veszélyben 30
F1: Korea megint veszélyben 31
F1: Korea megint veszélyben 32
F1: Korea megint veszélyben 33
F1: Korea megint veszélyben 34
F1: Korea megint veszélyben 35
F1: Korea megint veszélyben 36
F1: Korea megint veszélyben 37
F1: Korea megint veszélyben 38
F1: Korea megint veszélyben 39
F1: Korea megint veszélyben 40
F1: Korea megint veszélyben 41
F1: Korea megint veszélyben 42
F1: Korea megint veszélyben 43
F1: Korea megint veszélyben 44
F1: Korea megint veszélyben 45
F1: Korea megint veszélyben 46
Fotó megosztása:
F1: Korea megint veszélyben 47

A Koreai Nagydíj két évvel ezelőtt, 2010-ben került be a Forma-1-be, de alig telt pár hónap az amúgy igen nehéz szülésnek bizonyult első verseny után, máris arról szóltak a hírek, hogy a futam pénzügyi gondokkal küzd. Már 2011-re bizonytalanná vált a megrendezés, de a futam végül idén is lezajlott, sőt a főszervező arról beszélt, hogy a konkrét pénzügyi veszteség ellenére is nagy értéket képvisel a nagydíj, így is megéri Dél-Koreának az F1.
Úgy tűnik, van az a veszteség, amihez azért nem vágnak jó képet: 39,4 milliárd won (8 milliárd Ft) úszott el 2012-ben, ez pedig már a rendezőket is elbizonytalanította.
“Nehéz lenne megmondani, milyen hatással lesz a jövő évre ez a veszteség. Bár a működési veszteség igen aggasztó, az első három veszteséges év még csak rövid távú jelenség. Hosszú távon a Forma-1 hasznot hoz majd az országnak. Nemcsak a dél-koreai autóipart pörgeti fel, de új iparágaknak is táptalajt jelenthet” – idézte a Reuters a szervező KAVO egy képviselőjét.
Ahogy a rendező is mondta, a Szöültól 400 kilométerre fekvő jongami helyszín eddig mindhárom évben bukott az F1 fogadásán, a sportág iránti érdeklődés pedig nem igazán akar felívelni. Sanghajhoz hasonlóan Jongamban is nagyrészt üres lelátók előtt köröznek az autók, és a dél-koreai globális gazdasági szereplők – LG, Samsung, Hyundai-Kia, Daewoo, Hankook, Kumho, FILA – közül csak az LG van jelen komolyan a Forma-1-ben.
A Koreai Nagydíj szerződése 2016-ig él, de és további ötéves opció is szerepel a megegyezésben. A jelenlegi helyzetet tekintve persze nem az a kérdés, hogy 2021-ben rendeznek-e majd Forma-1-es futamot Dél-Korában, még 2013 is bukhat.