A Pirelli első visszatérő évében, 2011-ben a bajnokság már négy futammal a vége előtt, Japánban eldőlt, így az F1 kizárólagos szállítója különleges hétvégére készül idén, szezonzárós fináléja még nem volt az olasz cégnek.
Amellett, hogy a finálé izgalmát első ízben éli át a Pirelli, Interlagosban már a jövőre is készül: a pénteki edzésekre pilótánként két-két szett, eltérő szerkezetű prototípust adnak majd a csapatoknak. A már biztos helyezéssel rendelkező csapatok garantáltan minden kihoznak az ismerkedési lehetőségből, a még előrelépésre, bajnoki csatára készülők talán hanyagolják ezt.
Az biztos, hogy a teljes hétvégére megint a legkeményebb kombinációt viszi a Pirelli, a közepes (fehér) és a kemény (szürke) keveréket kapják majd az F1-esek. A választás megint konzervatív, de ahogy a múlt hétvégi Amerikai Nagydíj megmutatta, ez nem feltétlenül rossz dolog, Austinban ugyanis mindenki nyomhatta anélkül, hogy a kopás miatt aggódott volna. 
A 4,3 km-s interlagosi pálya a szezon egyik legrövidebbje, de az egyik legváltozatosabb is, a lassú, technikás kanyaroktól a “végtelen” padlógázos szakaszokig mindennel szolgál, a jelentős szintkülönbségek, a huplis aszfalt és a kiszámíthatatlan időjárás pedig a hab a tortán. 
“Brazíliába a néhány 2013-as prototípusunkat is elvisszük, hogy a csapatok kóstolót kapjanak. Mivel februárig nem lesz tesztelés, ez nagyon értékes alkalom lesz számukra, hogy megismerkedjenek a gumikkal, mielőtt véglegesítenék a 2013-as autókat. Reméljük, hogy pénteken nem fog esni! Mind a keverék, mind a konstrukció új lesz, de még nem véglegesítettük a dolgokat, ezért is nevezzük prototípusnak ezeket, ahelyett, hogy konkrét elnevezést adnánk nekik. Ezzel együtt jól reprezentálják majd a jövő évi tervezési filozófiánkat. Nagyon kíváncsiak vagyunk a csapatok visszajelzéseire” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A gumiszállító brazil tesztpilótája, Lucas di Grassi így beszél a hétvégén a csapatokra váró kihívásról:
“Én gyakorlatilag Interlagosban kezdem a pályafutásomat gokartozással, és ez az egyik kedvenc pályám. Van itt minden: szintkülönbségek, jó ritmus. Azt hiszem, ez a pálya fekszik legmagasabban az F1-ben, 700 méteren, ami jelentősen befolyásolja a leszorítóerőt és a motorerőt is. Ami a gumikat illeti, a közepes és a lágy keverék megfelelő lesz. Bár az aszfalt elég durva, Interlagos nem esz nagyon a gumikat: a kanyarok nem annyira gyorsak, a pálya nem veszi őket annyira igénybe, mint mondjuk Szuzuka, és amúgy is a tartósabb keverékeket választottuk. A közepes lesz a gyorsabb, az kell majd az időmérőn. Én kétkiállásos versenyt várok. Igazából csak az eső jelenthet bizonytalanságot, de egyben izgalmasabbá is teheti a futamot, amelyen még nyitott lesz a bajnoki cím sorsa.”