A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az Abu-Dzabi Nagydíjra nem változtat a tavalyi alapfelálláson, a futamon újra két, egymást követő, de különálló előzési zóna lesz, az egyiken viszont hosszabbítanak egy kicsit.
A Yas Marina pályán 2011-hez hasonlóan az első szakasz mérési pontja a 6-7. kanyar között lesz, míg maga a zóna a 7. kanyar utáni hosszú hátsó egyenesen helyezkedik el, idén azonban 80 méterrel előbb lesz nyitható a hátsó szárny. A második zóna rögtön az előző után, a 8-9. kanyarkombináció utáni szakaszra esik, külön mérési ponttal, amely a 9. kanyar kijárata után 50 méterrel található.
A két mérési pont azt jelenti, hogy a pilótáknak taktikusan kell majd vezetniük, hiszen ha már az első szakaszon előznek, akkor a még közel lévő “áldozat” a második zónában sikerrel támadhat vissza, körökön keresztül tartó csiki-csuki alakulhat ki, ahogy ezt tavaly láthattuk.
A stewardok között újra az angol Derek Warwick képviseli majd a versenyző tapasztalatot, az egykori Toleman-, Renault-, Arrows- és Lotus-pilóta, a Brit Autóversenyzői Klub jelenlegi elnöke immár hetedszer tölti be majd ezt a szerepet az intézmény bevezetése óta, legutóbb az idei Japán Nagydíjon volt ő a pilótasteward.
A várható időjárásra nem érdemes sok szót vesztegetni, a sivatagi pályán száraz idő várható, a 32 Celsius fokos délutáni hőmérséklet kora estére 29 fokra mérséklődik az alkonyi verseny alatt.

F1: Abu-Dzabiban is nő az előzési zóna 1