F1: Egy csapat sem bukott a szárnyteszten 2 Tegnap röppent fel, hogy a Ferrari panasza alapján a  Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) felfigyelt a McLaren és a Red Bull első szárnyaira, amelyek állítólag szabálytalanul hajlékonyak, elcsavarodva nyújthatnak aerodinamikai előnyt.

A McLaren főnöke, Martin Whitmarsh tagadta, hogy az FIA emiatt “rájuk szólt” volna, az angol azt mondta, nem is tud erről a problémáról.

Annyi bizonyos, hogy a felügyelőszervezet a Japán Nagydíj hétvégéjére szigorított a szárnyak terheléses műszaki ellenőrzésén: míg korábban a legfeljebb 20 mm-es elhajlással megtartandó 1000 N-os súlyt (nagyjából 102 kg) az első kerekek középponti tengelyétől 800 mm-re előre és az autó hosszanti tengelyétől 795 mm-es oldaltávolságban alkalmazták, most az utóbbi pontokat 150 mm-rel távolabbra, a szárnyak végeihez közelebb tolták.

Az Autosport értesülése szerint minden első szárny átment az új ellenőrzésen is, igaz, lehetséges, hogy ezek már nem a korábban kifogásolt elemek voltak, hiszen a csapatokat előre tájékoztatták a szigorításról. Akár így, akár úgy, az eredmény ugyanaz: Szuzukában elvileg már nem léphet majd fel a gyanított szárnycsavarodás.