Ha már Red Bull, közúton is rekordtempó

A ringre egy gyönyörű Infiniti M hibrid luxusjárművel utaztunk, az Infiniti magyar sajtófőnöke pedig az út alatt a Nissan luxusmárkája, az Infiniti hátteréről beszélt. Meglepődve tapasztaltuk, hogy senki nem volt az autópályán, alig húsz perc alatt bent voltunk a Hungaroringen a Nyugatitól indulva, úgy látszik a Red Bull az utakon is szárnyakat ad a szponzorainak. A további meglepetés a kapunál ért minket, ahol ugyanis a külföldi rendezők azonnal beengedtek minket matrica nélkül a klubparkolóba. Valószínűleg a magyar kollégáikkal nem lett volna ekkora szerencsénk.

Belépőhöz öltözve

A főbejárat előtt még várni kellett, míg mindenki megérkezett, addig Stephanie a Red Bulltól mindenkinek kiosztotta a lilás-rózsaszín VIP belépőket. Tudhattam valamit, hiszen az újságíró kollégáim és Stephanie is megjegyezték, hogy sikerült összeöltöznöm a belépőmmel, hisz én is ezt a színösszeállítást viseltem. Bepattantunk egy Media Carba, és irány a paddock.

Jó ebédhez szól a nóta


Ahogyan megérkeztünk, beinvitáltak minket a Red Bull Energy Stationbe, ami a Red Bull és a Toro Rosso közös motorhome-jába. A belépésnél Vettellel fogadott minket, éppen az ebédelt. Jókedvűen nevetett, közvetlen volt. Stephanie-tól megtudtuk, hogy mindig ilyen, a rajongóinak él, állandóan autogramokat osztogat és fotózkodik, akkor is, ha fáradt. Az üvegezett felső szinten lévő bárban, feltankoltak minket Red Bull-lal, naná, mi mással, majd folyamatosan hordták elénk a különlegesebbnél különlegesebb ételeket, valamint a borokat kitettek magukért. Az üvegfalaknak köszönhetően az ebéd mellől pontosan a pályára láttunk, ahol a Safety Carok gyakorlatoztak, motorzúgás kísérte az ebédet.

Csak semmi fotó

A garázsba a csapat egy másik PR-osa, Georgie kísért minket, azonban hiába voltunk vendégek, ott  a szigorú szabályok értelmében a tokoban maradtak a fényképezőgépek.  Saját szemmel persze megnézhettük az abroncsellenőrző állomást, ahol mérik a guminyomást és ellenőrzik a festéseket, valamint a paplanokban csomagolják. Ezután a bokszba mentünk, ahol üvöltött az elektronikus zene. Georgie elmesélte, hogy nagyon kevés csapat van, aki engedi a szerelőit zene mellett dolgozni, de e tekintetben a Red Bull fiatalos csapat, és a legfrissebb zenékre csavarozzák a kasztnit.

F1: A Peugeot tört borsot a Red Bull orra alá 3


Ráadásul mindent évben megvan “a zenéjük”, amit a legtöbbször hallgatnak. Eldicsekedtek nekünk azzal is, hogy milyen különleges, hogy nekik van a legfiatalabb csapatfőnökük, a legfiatalabb világbajnokuk és a legfiatalabb szerelőik is, és hogy mennyivel jobb így a munkamorál. A Red Bull a paddockban csütörtökönként bulit is szokott rendezni, ahová mindegyik csapat szerelői és a sajtó képviselői hivatalosak. Igaz, nem egyszer fordult már elő, hogy egy-két csapattól idegesen rohantak át, azzal hogy halkítsák le a zenét, mert nem tudnak dolgozni.

Hírességek sétánya

A garázsbeli bámészkodás után magukra hagytuk a dolgozó fiúkat, és visszatértünk a paddockba, ahol várni kellett, mert Andreas Sigl, az Infiniti Forma-1-es igazgatójának a  gépe késett. A várakozás alatt összefutottunk Kobajasival Kamuival, Fernando Alonsóval, Nico Hülkenberggel, majd újra Vettellel, aki éppen a rajongóival fényképezkedett, valamint bent találtuk Mark Webbert, aki éppen egy csapat gyerkőccel állt a kamerák előtt.

A legbarátságosabb igazgató

Sigl egyenesen a reptérről érkezett hozzánk, hogy interjút adhasson. Az utazás ellenére fáradtságnak nyoma sem volt rajta, lendületesen beszélt az Infinitiről és a cég F1-es szerepvállalásáról

Nem titkolta, hogy az egész F1-projekt célja a márka felépítése az európai piacokon, meg persze az, hogy miután a teniszben és hajózásban is betöltenek szponzori szerepet, ésszerű döntésnek gondolták a motorsportban való terjeszkedést is. Az is volt, hiszen bár csak 2011 óta működnek együtt a Red Bull-lal, Vettel még abban az évben világbajnok lett.

F1: A Peugeot tört borsot a Red Bull orra alá 4


Az egész egyébként úgy kezdődött, hogy a Red Bull Forma-1-es autóját Japánba szállították, hogy az ottani szakemberek minél jobban megismerkedhessenek a formatervvel. Hogy miért a Red Bullt választották, és miért nem valami kisebb csapatot? Sigl szerint ugyan szép teljesítmény lenne egy kiscsapatot felhozni az élvonalba, mégis inkább azonnali eredményekre törekedtek.

Ő maga sosem szurkolt egyik csapatnak sem, inkább csak régen nézte a versenyeket, így tökéletesen objektíven tudták kiválasztani a szponzorálandó alakulatot. A Red Bull és az Infiniti egyébként már vagy egy évtizede kapcsolatba került, egy alsóbb formaautós kategóriában a bikás autón ott volt a japán márka logója.

Mosolyogva mondta, hogy büszkék arra, hogy ők hozzák vissza Japánt az autósportba, hiszen a Toyota és a Honda feladta a küzdelmet.

Autógyártóként persze az F1-es presztízsnél is fontosabbak az eladások. Eddig főként Amerikában adtak el hathengeres benzines kocsikat, de az európai piac dízelt kíván, erre igyekeznek most fordulni. Főképpen Keleten próbálnak szerencsét, leginkább az orosz piac érdekli őket, de próbálnak betörni Luxemburgba is, valamint Ázsia felé is orientálódnak.

További kérdések híján Sigl magától kezdett el mesélni a Red Bull és az Infiniti közös filmes mókázásairól, amelyekben különböző helyeken vezetnek Infinitivel a versenyzők, valamint David Coulthard – mi is bemutattunk már néhány ilyet.

A Peugeot borsot tört a Red Bull orra alá

F1: A Peugeot tört borsot a Red Bull orra alá 5


Fél hét környékén megérkezett a második médiaturnus a Red Bullhoz, a második garázskörre, ami után a vacsora és a csapatfőnök Christian Horner megjelentése következett. Horner csak pár mondatot beszélgetett a látogatókkal, majd elment, viszont Sigl maradt és ahogyan korábban mások, ő is megjegyezte, milyen jól választottam lila felsőt, hiszen az az Infiniti színe.

A vacsorál természetesen kiváló fogásokat szolgáltak fel, azon viszont meglepődtünk, hogy a borsőrlőkön diszkrét Peugeot-logó díszelgett… Ki érti ezt?