Ahogy a múlt hétvégi Német Nagydíjra, úgy a hétvégi Magyar Nagydíjra is a lágy (sárga) és a közepes (fehér) keverékét szállítja a Pirelli, de a két verseny közti hasonlóság ebben ki is merül.

A lassú, kanyargós mogyoródi pályán alapvető fontosságú a jó leszorítóerő, tapadás, az állandó kanyarodás, a hagyományosan magas hőmérséklet pedig az alacsony sebességek mellett is eszi a gumikat, főképp az abroncsok külső szélei használódhatnak el hamar, ha valaki nem vezet elég lágyan.

“A Magyar Nagydíj nagy kontrasztot jelent majd az előző két  pályához képest, hiszen ez az év leglassabb épített pályája. Azonban ettől még nem terheli kevésbé a gumikat, sőt a kanyargós, csúszós aszfaltcsík még jobban is melegíti a sokat mozgó abroncsokat, mint egy lendületesebb helyszín, főképp ha még meleg is van” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.

“Ezzel együtt tavaly például eső is volt, szóval nem mondhatunk biztosat. A tavalyi eső miatt még egy kicsit kevés az adatunk a száraz gumik versenyen mutatott hungaroringi teljesítményéről. A kopás kordában tartásához a sebesség és a tartósság jelenti majd a kulcsot. Az előzés hagyományosan nehéz, így a pilóták most lehetőséget kapnak arra, hogy a stratégián keresztül lépjenek előre a pályán. Emiatt viszont kulcsfontosságú lesz az edzéseken elvégzett felkészülési munka – amire a rossz idő miatt nem volt lehetőség az elmúlt két futamon” – tette hozzá.

Az olasz gumiszállító tesztpilótája, a 2009-ben épp nálunk, a Hungaroringen bemutatkozó Jaime Alguersuari így jellemezte a csapatokra és a gumikra váró hétvégét:

“A Hungaroring egy kicsit olyan, mint egy gokartpálya, nagyon élvezetes, de a gumiknak és a pilótáknak is igazán megterhelő – az egész idényben itt a legnagyobb a pulzusunk a meleg és a hűtés hiánya miatt. A beállítások tekintetében az egész szezonban itt van szükség a legnagyobb leszorítóerőre, ez pedig a gumikra is befolyással van, különösen a bal első kap nagy terhelést. A lassú és közepes tempójú kanyarokban a tapadás és a fékezés alatti stabilitás a fő, gyors kanyarból csak egy van, az egyben az egyetlen igazi előzési pont is.”

“A tavalyi futam elég bonyolult volt, átmeneti esőgumival kezdtünk és utána váltottunk slickekre, de azt hiszem, idén más lesz. Magyarországon a legjobb leszorítóerejű autók mennek majd a legjobban, ezen a pályán ez a kulcstényező.”