A Forma-1-ben 2104-re lecserélik a jelenleg használt 2,4 literes V8-as motorokat, helyükre 1,6 literes turbós V6-osok kerülnek.

A sportágban jelenleg négy motorszállító, a Renault, a Mercedes, a Ferrari és a Cosworth szerepel, azonban az utóbbi, független brit gyártó mindössze két csapatot, a mezőny legvégén evickélő HRT-t és a Marussiát látja el erőforrásokkal, nagyon valószínű, hogy 2014-re kiszáll az F1-ből sőt esetleg már jövőre kivonul.

A közép- és kiscsapatok tartanak a 2014-es motorok árától, az ugyanis a fejlesztési költségek miatt sokkal magasabb lehet, mint a jelenlegi, évi nagyjából 5 millió eurós csomag. A Marussiánál egyelőre fogalmuk sincs, mit hoz a jövő.

“Nehéz döntés lesz, sok múlik majd a pénzügyi szempontokon. 10 és 25 millió euró közti összegbe kerülnek majd (évente az új V6-osok). Egy hozzánk hasonló csapat segítség nélkül nem tudja kifizetni ezt” – mondta az orosz Championat honlapnak a csapat vezérigazgatója, Andy Webb.

A vezetőnek azonban pozitív dologról is beszámolt, két év nélkülözés után jövőre végre már a Marussiába is bekerül a KERS: “A kérdés csak az, hogy kinek a rendszerét használjuk majd. Azon múlik, hogy milyen motor mellett döntünk a későbbiekre.”

Míg a Cosworth valószínűleg távozik a Forma-1-ből, 2014-ben a fent említett nagy gyártók mellé egy új független szállító, a Craig Pollock-féle PURE is szeretne belépni. A tavaly alapított cég kimondottan a két év múlva használandó F1-es motorok fejlesztésével és gyártásával foglalkozik, valószínűnek tűnik, hogy a kis, független csapatok ellátója lehet majd.