A csapatok közül tíz belement abba, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség beszálljon a költségcsökkentéssel kapcsolatos egyezkedésbe. A két kimaradó a Red Bull és testvércsapata, a Toro Rosso, Christian Horner csapatfőnök szerint nem lenne sportszerű, ha a költségcsökkentési egyezményt jelenlegi formájában fogadnák el.

“Nagyon egyszerű a Red Bullt feltüntetni bűnbakként, pedig csak biztosítékokat akarunk azzal kapcsolatban, hogy nem ér minket hátrány” – magyarázta Horner. “Mi csak egy versenycsapat vagyunk. Nem gyártunk utcai autókat, nem gyártunk egyéb autóipari technológiákat, nem gyártunk Forma-1-es motorokat. Csak biztosítani akarjuk, hogy akármi történik, az egyensúlyi helyzetet teremt.”

“Fontos dolgok történhetnek 2013-ban, ha egyhangú egyezség születik. A szélcsatorna például egyszerű kérdés, de még ebben sem vagyunk azonos állásponton.” Horner szerint a többi csapattól függ, hogy lesz-e a kompromisszum, az FIA az eredeti június 30-i határidőt kitolta július 24-re.

“Ahol most tartunk, az elfogadhatatlan. Egyes kérdésekkel kapcsolatban még meg kell győzni bennünket. Azt hiszem, hogy a legnagyobb terhet a 2014-ben érkező új motorok jelentik majd, ezen a területen gyors döntésre lenne szükség, mert 2014 már itt van a küszöbön.”

Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke még bízik benne, hogy lesz megegyezés. “Próbáljuk megoldani azokat a dolgokat, amelyekkel egyes csapatok nem értenek egyet” – mondta Brawn. “Így megszülethet az egyhangú egyezség. Ha mindannyian egyetértünk, már 2013-ban életbe léphet az egész, ahelyett, hogy csak javaslatokkal dobálóznánk. Amely aztán megbukhat két ellenálló csapaton annak ellenére, hogy a jó ügyért küzdünk.”

Horner úgy véli, lehet megoldást találni, de ennek mindenki számára igazságosnak kell lennie. “Az RRA igazából négy csapatot érint. Teljesen egyetértünk a költségcsökkentéssel és -kontrollal, de ezt a négy csapatot a helyén kell kezelni.”