A két héttel ezelőtti Európa Nagydíj edzésein a Red Bull nem nagyon villogott, de az időmérőn Sebastian Vettel aztán négytizedet adott az amúgy egymástól hajszálnyi különbségekkel elválasztott mezőnynek, a versenyen pedig kiesése előtt hatalmas tempóval tudott ellépni.

Egyesek – köztük a Ferrari is – úgy vélik, hogy ez akár a Red Bull dominanciájának kezdetét is jelezhette, azonban a McLaren sportigazgatója szerint a kép csalóka, inkább csak a valenciai pálya jellege kedvezett nagyon Vetteléknek.    

“A Red Bull előnye valószínűleg pályaspecifikus jellegű. Valenciában mi hagyományosan nem mentünk túl jól, de ha megnézzük Silverstone-t, az sokkal jobban passzol az autónk erősségeihez. Bár tényleg előrébb léptek, nem hiszem, hogy akkorát, mint amennyire Sebastian első etapja alapján tűnik. Ha visszatekintünk Barcelonára, ott hattizeddel gyorsabbak voltunk náluk az időmérőn, Silverstone jellege alapján pedig remélhetjük, hogy most is így lehet” – magyarázta a McLaren hagyományos versenyhétvége előtti telekonferenciáján az ausztrál.

Michael külön kitért arra, hogy a Red Bull által Valenciába vitt kisebb jelentőségű fejlesztések sem indokolták az egy másodperces javulást, ez is azt támaszthatja alá, hogy inkább csak a pálya feküdt az RB8-asnak.

“Silverstone-ban majd kiderül, hogy tényleg így volt-e, de én nagyon meg lennék lepve, ha most is megőriznék az egy másodperces előnyt.”

A sportigazgató az Európa Nagydíjon történt újabb bokszkiállás-bakiról is beszélt, azt mondta, hogy a hétvégére változtattak az akkor meghibásodott emelőn.

“Kiderítettük, miért mondott csődöt az emelő és átterveztük. Hétfőn 800 kerékcserét csináltunk végig, az emelőkkel pedig egyszer sem volt gond. A versenyhétvégéken, beleértve az edzéseket is,  talán ha 50 bokszkiállást végzünk, azaz 16 versenyhétvégényit gyakoroltunk hétfőn.”

“Úgy gondoljuk, hogy megoldottuk a problémát, de legalábbis alaposan kiteszteltük az új eszköz működését Silverstone-ra. Ha most a hétvégén esetleg meghibásodik, akkor is elmondhatjuk, hogy megtettünk mindent, amit megtehettünk, ilyen a műszaki munka.”

Michael szerint az idei bokszutcai hibák kijavítására hozott intézkedések, újítások “mellékhatása”, hogy néha becsúsznak még gondok, de összességében javult és gyorsult is a tevékenység – Lewis Hamilton első kiállása például rekordgyorsaságú, 2,6 másodperces volt.

“Mindig is a stabil munka volt a célunk, az összes újítással erre törekedtünk. Közben gyorsultunk is, de nem erre koncentráltunk. A fejlesztések alapvető természete, hogy néha valami rosszul alakul, ez történt Valenciában is. De ha visszagondolunk, más csapatoknak is voltak gondjaik, amikor újdonságokat vezettek be a bokszutcában, most mi is ezekkel a gyermekbetegségekkel küzdünk, természetes, hogy vannak még hibák, de nagyon komolyan foglalkozunk velük.”